נמאס מהכאבים?

האם אי פעם הרגשתם צביטה פתאומית או כאב מתמשך בצד שמאל, ממש מתחת לכלוב הצלעות שלכם? זה עשוי להיות סימן לבעיה נפוצה אך לעתים קרובות מתעלמים ממנה – כאב בסרעפת בצד שמאל. שריר חיוני זה ממלא תפקיד חיוני בנשימה שלנו וברווחה הכללית שלנו, וכל אי נוחות באזור זה יכולה להשפיע באופן משמעותי על חיי היומיום שלנו.

כאב בסרעפת בצד שמאל, איך זה בכלל קורה?

הסרעפת, שריר בצורת כיפה הממוקם מתחת לריאות, ממלא תפקיד מכריע בנשימה. כאב בסרעפת בצד שמאל יכול לנבוע מסיבות שונות, כגון מתח שרירים ממאמץ פיזי או תנועות פתאומיות. בנוסף, כאב באזור זה יכול לפעמים להיות מופנה מאיברים סמוכים כמו הטחול או הבטן.

פעילויות הכוללות פיתול חוזר ונשנה או הרמת חפצים כבדים עלולות להחמיר את הכאב בצד שמאל של הצלעות.

תסמינים ואבחון

כאב בסרעפת בצד שמאל יכול להתבטא בדרכים שונות, בדרך כלל מציג כאבים חדים או עמומים בחזה או בבטן. מטופלים עשויים גם לחוות קשיי נשימה, במיוחד במהלך מאמץ פיזי כגון ריצה או פעילות אירובית , או בזמן שכיבה ישרה.

תסמינים אחרים עשויים לכלול תחושה של מלאות או נפיחות באזור הפגוע. בעיקר לאחר אוכל ולחם וקפה בפרט אי נוחות זו יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של הפרט, מה שהופך את הפעילות היומיומית למאתגרת. אבחון סיבת השורש לכאב בסרעפת בצד שמאל כרוך בהערכה מקיפה על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות. בדיקות גופניות, כולל מישוש הבטן והחזה, הן לעתים קרובות הצעד הראשון. ניתן להשתמש בבדיקות הדמיה כגון צילומי רנטגן או סריקות CT כדי להמחיש את מבנה הסרעפת ולזהות חריגות. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בבדיקות דם כדי לשלול מצבים רפואיים בסיסיים התורמים לכאב.

אפשרויות טיפול

כאשר מתמודדים עם כאב בסרעפת בצד שמאל בתחילה, חשוב לאפשר לאזור הפגוע לנוח כדי למנוע החמרה נוספת של הכאב. עטיפה של שקיות קרח במגבת ואז לשים על המקום יכול לעזור להפחית דלקת ולהקל על הכאב . תרופות נגד כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן או אצטמינופן, יכולות גם להיות יעילות גם כן באופן זמני.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאב בסרעפת?

  • דיקור – דיקור מניע את הדם באזור הסרעפת ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף.
  • מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים,במידה ומדובר בסרעפת ״תפוסה שלא ירדה מספיק בזמן הנשימה״ הוא מרפה את הסרעפת ומוריד את הכאב לעיתים אף במיידי ומניע את הנוזל בתוך הצלעות ,וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.
  • קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור ונותנים תמיכה במידה של פריצת דיסק.
  • פורמולות מחקר -לקחנו צמחי מרפא שעברו מחקר רפואי לכאבי צלעות וסרעפת ,הורדת דלקת ושיפור זרימת הדם בצלעות ומרכז הגוף והפכנו אותם לנגישים למטופלים שלנו ולא רק לבאי בתי החולים הפרטיים.

מניעה ומסקנה

כשמדובר במניעת כאבים בסרעפת בצד שמאל, שילוב הרגלים פשוטים בשגרת היומיום שלך יכול לעשות הבדל משמעותי בבריאות הכללית שלך. שמירה על יציבה טובה היא קריטית מכיוון שרפיון יכול להפעיל עומס מיותר על שרירי הסרעפת. בנוסף, שמירה על שתיית מים מבטיחה שהשרירים שלכם יוזנו כראוי ויתפקדו במיטבם. הימנעו מתנועות פתאומיות או ממאמץ יתר, במיוחד במהלך פעילות גופנית, כדי למנוע מתיחות שרירים שעלולות להוביל לכאבי סרעפת.

 

ממליץ לקרוא מאמר על הקשר שבין בקע סרעפתי לכאבי גב

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?