נמאס מהכאבים?

אם אתה סובל מדורבן ברגל אתה יודע עד כמה המצב יכול להיות מתיש.

כאב העקב הנגרם על ידי דורבן ברגל יכול להקשות על הליכה, עמידה או אפילו שינה.

אבל יש תקווה! פעילות גופנית ורפואה סינית הם שני טיפולים יעילים לדלקת כף הרגל שיכולים לעזור לך למצוא הקלה בכאב.

דורבן ברגל (Plantar Fasciitis ): תסמינים, גורמים וטיפול.

דורבן  הוא מצב המשפיע על רקמת החיבור בתחתית כף הרגל, הידוע בשם "Plantar fascia." מצב זה מסומן על ידי כאב ודלקת באזור העקב והקשת של כף הרגל. 

דורבן היא בעיה נפוצה, במיוחד עבור רצים אך לא רק, 

אשר עלולה להיות מתישה למדי אם אינה מטופלת.

ישנם מספר תסמינים נפוצים הקשורים ל- דורבן, כולל:

  • כאבים באזור העקב או הקשת של כף הרגל, שלעתים קרובות מחמירים דבר ראשון בבוקר או לאחר פרקי זמן ממושכים של ישיבה או עמידה.
  • דלקת ו/או נוקשות באזור העקב או הקשת.
  • קושי בהליכה או נשיאת משקל על כף הרגל הפגועה בעיקר בחלק הפנימי של העקב.

תרגילים לטיפול בדורבן

דורבן יכול להיות מצב קשה לטיפול, אך ישנם מספר תרגילים שיכולים לעזור. הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל לאט ולהגדיל בהדרגה ככל שיהיה נוח יותר.

אחת הדרכים הטובות ביותר למתוח את ה- plantar fascia הרצועה בתחתית כף הרגל  היא על ידי ביצוע תלתלי אצבעות. כדי לעשות את התרגיל הזה, שבו עם הרגליים שטוחות על הרצפה והניחו מגבת קטנה מתחת לכדור כף הרגל. השתמש בהונות שלך כדי לסלסל ​​את המגבת עד כמה שאתה יכול, ואז שחרר וחזור. עשה זאת 10 פעמים עבור כל רגל.

תרגיל מועיל נוסף הוא הרמת שוק. זה יעזור לחזק את השרירים ברגליים וגם למתוח את הפלנטר פאסיה. כדי לעשות את התרגיל הזה, עמדו עם כפות הרגליים ברוחב הכתפיים והחזיקו במשהו לאיזון במידת הצורך. התרוממו לאט על ההונות, ואז רדובחזרה למטה. יש לחזור כ-10 פעמים עבור כל רגל.

עיסוי כדי להקל על הכאב בדורבן עיסוי יכול גם לעזור להקל על כאבים מדלקת כף הרגל על ​​ידי הגברת זרימת הדם לאזור הפגוע. דרך פשוטה לעסות את כף הרגל בבית היא להשתמש בכדור טניס או כדור לקרוס מגולגל מתחת לכף הרגל בישיבה או שכיבה. גלגל את הכדור קדימה ואחורה באיטיות במשך 60 שניות, תוך הפעלת לחץ ככל שנוח.

רפואה סינית: טיפול יעיל לדלקת כף הרגל ודורבן ברגל

רפואה סינית היא גישה הוליסטית לרפואה המתמקדת בפרט בכללותו, ולא רק בסימפטומים של המחלה. גישה זו לוקחת בחשבון את כל ההיבטים בחייו של האדם, לרבות תזונתו, אורח חייו וסביבתו. הרפואה הסינית שימשה במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות ומחלות, וכעת היא זוכה לפופולריות בעולם המערבי כטיפול יעיל במצבים כמו דורבן.

באמצעות צמחי מרפא וטכניקות סיניות ניתן לטפל  בדלקת ברצועת הפלאנטר פאסאייטיס (דורבן), בשילוב עם דיקורסיני הידוע כאחת הטכניקות הפופולריות והמוכרות ביותר, וכוללת החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף כדי להקל על הכאב ולקדם ריפוי. טכניקות נפוצות אחרות כוללות טיפול בכוסות רוח, המשתמש בכוסות יניקה כדי לשפר את זרימת הדם; מוקסה, הכוללת שריפת עשב שנקרא מוקסה מעל נקודות ספציפיות בגוף; ו-gua sha, המשתמשת בכלי לגירוד העור על מנת לשפר את זרימת הדם ולהפחית את הדלקת.

הדבקת טייפ על דורבן ברגל
הדבקת טייפ על דורבן ברגל

סיכום

אם אתה נאבק עם דלקת כף הרגל, דע שאתה לא לבד. מצב זה נפוץ למדי, משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. אבל יש תקווה! עם התרגילים הנכונים וגישת הטיפול, ניתן לטפל ביעילות בדלקת כף הרגל.

ישנם מספר תרגילים שונים שיכולים לעזור בטיפול בדורבן . אלה כוללים תרגילי חיזוק ומתיחות, טכניקות עיסוי. הרפואה הסינית נוקטת בגישה הוליסטית לטיפול בדורבן ומסתכלת על האדם כמכלול ובודקת מדוע יש לנו דלקת בכף הרגל, תוך שימוש בצמחי מרפא וטכניקות אחרות כדי להחזיר את האיזון וההרמוניה בתוך הגוף.

אם אתה נאבק עם דורבן , אל תהסס לפנות לעזרה של איש מקצוע מוסמך בתחום הבריאות. עם גישת הטיפול הנכונה, תוכל למצוא הקלה ממצב זה ולחזור לחיות את חייך ללא כאבים!

הדבקת טייפ על דורבן ברגל, חלק תחתון
הדבקת טייפ על דורבן ברגל, חלק תחתון

 מעניין אותך? יש שאלה או צריך יעוץ? 

אביהו זמין בטלפון שמספרו 0526084041 וישמח לענות.

 

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?