נמאס מהכאבים?

דמיינו עולם שבו כאב הופך לזיכרון רחוק, שבו גופכם מרגיש חזק ומאוזן ובהרמוניה. זה אולי הזמן להיפרד מאותן תחושות לא רצויות ופועמות שעיכבו אתכם.

כירופרקטיקה מסורתית ורפואה סינית קיימות כבר מאות שנים, כל אחת עם גישה ייחודית משלה לטיפול בכאב ולהשבת האיזון . במהלך מאמר זה, נחשוף את הסודות מאחורי פרקטיקות אלה, נחקור את התיאוריות המנחות אותן, ונשווה בין המחקרים .

תורת הכירופרקטיקה לטיפול בכאבי גב

הגישה היא גישת רפואה משלימה המתמקדת באבחון וטיפול בהפרעות מכניות של מערכת השלד והשרירים ובעיקר עמוד השדרה. המטפלים מאמינים כי יישור נכון של עמוד השדרה חיוני לבריאות ולרווחה הכללית

מה היא התאוריה של הטיפול

הטיפול מבוסס על האמונה כי לגוף יש את היכולת לרפא את עצמו כאשר עמוד השדרה מיושר כראוי. המטפלים משתמשים בטכניקות מניפולציה ידניות, הנקראות התאמות, כדי לשפר את יישור עמוד השדרה ולהחזיר תפקוד תקין של מערכת העצבים. על ידי כך, הם שואפים להקל על הכאב ולקדם את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף. התיאוריה סובבת סביב הרעיון שעמוד שדרה לא מיושר יכול להפריע ליכולת הגוף לתפקד בצורה אופטימלית.

המוקד של הטיפול הוא על יישור עמוד השדרה. ומשתמשים בטכניקות שונות, כגון התאמות עמוד השדרה(קנאקים ונגיעות עדינות), ניוד וטיפול ברקמות רכות, כדי ליישר מחדש את עמוד השדרה ולהקל על הכאב. טכניקות אלה מבוצעות בדרך כלל עם הידיים. התאמות נועדו להחזיר תפקוד תקין של המפרקים, להקל על הלחץ על העצבים ולהפחית את הדלקת באזורים הפגועים. מאמינים כי גישה זו לא רק מטפלת בסימפטומים של כאבי גב, אלא גם מטפלת בגורם הבסיסי.

בטיחות ויעילות

שיקולים חשובים בכל הנוגע לטיפול בכאבי גב אקוטיים. מחקרים הראו כי טיפול כזהכ יכול להיות בטוח כאשר הוא מבוצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים. עם זאת, כמו כל צורה של טיפול רפואי, זה לא בלי סיכונים. כמה סיכונים פוטנציאליים הקשורים להתאמות כוללים כאב, נוקשות, ואת האפשרות הנדירה של סיבוכים חמורים יותר כגון שבץ או נזק עצבי. חשוב שאנשים השוקלים טיפול יבדקו שהמטפל שלהם שייך לאיגוד של האיגוד הישראלי לכירופרקטיקה.

בעוד שיטת הטיפול יכולה לספק הקלה עבור אנשים רבים עם כאבי גב, זה לא אופציה מתאימה לכולם. מצבים מסוימים, כגון שברים, גידולים או זיהומים בעמוד השדרה, עשויים לדרוש צורות חלופיות של טיפול

מנקודת מבט מקצועית, תפיסת כאב ורגשות קשורים זה בזה. המטפלים מאמינים כי מתח נפשי יכול להוביל למתח פיזי ואי נוחות בגוף, כולל בעמוד השדרה. כמו כן, כאב פיזי יכול ליצור מצוקה רגשית.

הטיפול נועד להקל על מתח פיזי ורגשי כאחד על ידי שיפור יישור עמוד השדרה וקידום הרווחה הכללית.

התיאוריה של הרפואה הסינית: הבנת יעילותה להקלה על כאבי גב

הרפואה הסינית נהוגה מזה אלפי שנים ומבוססת על גישה הוליסטית לבריאות. היא רואה את הגוף כמערכת שלמה המקושרת ומאמינה כי חוסר איזון יכול להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כולל כאבי גב. התיאוריה מאחורי הרפואה הסינית סובבת סביב הרעיון של צ'י (מבוטא צ'י), האנרגיה החיונית הזורמת בגוף.

ברפואה הסינית, כאבי גב מיוחסים לעיתים קרובות לחוסר איזון או חסימה בזרימת הצ'י. על פי תיאוריה זו, צ'י נע לאורך מסלולי אנרגיה הנקראים מרידיאנים, וכאשר מסלולים אלה משתבשים, כאב ומחלה יכולים להתרחש. דיקור סיני, הכולל החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות לאורך המרידיאנים,הטיפול אינו כואב ולעיתים קרובות יש תוצאות כבר בטיפול הראשון.

כירופרקט או דיקור ?מה יפתור לך את כאבי הגב

אבחון המטופל ברפואה סינית לעומת כירופרקט

אבחון המטופל מתבצע במספר דרכים, אבחנת דופק לשון והתבוננות ומגע בגב וחוליות והמפרקים.

אם למשל יש לנו חוסר איזון חמור במפרק האגן(צד אחד גבוה מהשני) אז נטפל במפרק האגן ולא בגב כי הוא הגורם לכאב.

דיקור מניח את זרימת הצ 'י והדם ומחזיר את האיזון בגוף. על ידי התמקדות בנקודות דיקור ספציפיות, המטפלים שואפים להקל על הכאב ולקדם ריפוי. מעבר לדיקור סיני, ניתן להשתמש גם בטכניקות אחרות של רפואה סינית לטיפול בכאבי גב. אלה עשויים לכלול אקופרסורה, צמחי מרפא ותרגילים טיפוליים כגון טאי צ'י או צ'י קונג.

הרפואה הסינית נוקטת בגישה מקיפה להקלה על כאבי גב, תוך התחשבות לא רק בסימפטומים הפיזיים אלא גם בהיבטים הרגשיים והנפשיים של האדם. היא מכירה בקשר בין הנפש לגוף ומאמינה כי מתח נפשי ורגשות שליליים יכולים לתרום לכאבי גב. על ידי טיפול בגורמים הבסיסיים הללו, הרפואה הסינית שואפת לספק הקלה ארוכת טווח ולהחזיר את הרווחה הכללית.

בכל הנוגע לבטיחות ויעילות, הרפואה הסינית נמצאה בטוחה בדרך כלל כאשר היא ניתנת על ידי מטפלים מיומנים. תופעות לוואי הן נדירות, והשימוש במחטים חד פעמיות בדיקור סיני מסייע למזער את הסיכון לזיהום. לעיתים יש החמרה של המצב לכמה שעות ואז הקלה, 

בעוד שהרפואה הסינית מציעה יתרונות פוטנציאליים להקלה על כאבי גב, יש לה גם מגבלות. התוצאות יכולות להשתנות בהתאם לאדם, ואנשים מסוימים עשויים לחוות הקלה חלקית או זמנית בלבד. חשוב שיהיו לכם ציפיות ריאליות ותבינו שהרפואה הסינית היא לא פתרון מרפא לכולם ואביהו מדבר עם כל מטופל לפני הכניסה לוודא שהוא יכול לעזור.

 ברפואה הסינית, כאבי גב מיוחסים לעיתים קרובות לחוסר איזון או חסימה בזרימת הצ'י- למאמר המלא שלנו לחץ כאן

 על ידי טיפול בגורמים הבסיסיים הללו, הרפואה הסינית שואפת לספק הקלה ארוכת טווח ולהחזיר את הרווחה הכללית. למאמר המלא על טיפול בכאב לפי הרפואה הסינית לחץ כאן

השוואת מחקרים:  דיקור סיני וכירופרקטיקה לכאבי גב מהו הטיפול העדיף?

בכל הנוגע לטיפול בכאבי גב, נערכו מחקרים רבים שהשוו את יעילות הדיקור מול שיטות שונות. מחקרים אלה מספקים תובנות חשובות לגבי אפשרות הטיפול שעשויה להיות מועילה יותר עבור אנשים עם כאבי גב חזקים.

אחד הממצאים המרכזיים ממחקרים אלה הוא שדיקור סיני הוכח כיעיל ביותר בהפחתת כאבי גב. המטופלים קיבלן סדרה של 3-7 טיפולים ודיווחו על שיפור של עד 79 אחוזים בהתאם לקבוצת המחקר.

למחקר היכנסו כאן –

באופן השוואתי, בעוד התאמות כירופרקטיות יכולות לספק הקלה זמנית לכאבי גב, מחקרים מראים כי היתרונות עשויים להיות לא משמעותיים או ארוכי טווח כמו אלה שנצפו עם דיקור סיני. בנוסף, מחקרים מסוימים הצביעו על כך שהטיפול עשוי להיות פחות יעיל עבור כל האנשים, במיוחד אלה הסובלים מכאבי גב כרוניים או חמורים.

אבל גם המחקר הראה מחקרים עם שיפור יפה מאוד בעיקר בטווח המיידי

למחקר היכנסו לכאן –

בהתחשב בגוף הראיות ממחקרים אלה, אנשים המחפשים הקלה בכאבי גב עשויים למצוא דיקור סיני כאפשרות טיפול מועילה מאוד בהשוואה לכירופרקטיקה. עם זאת, לכל אדם יש את המטפל שהוא מתחבר אליו ולעיתים יש תוצאות טובות בשילוב שני הטיפולים.

במרפאתנו נשמח לטפל בכם בשילוב של דיקור אורטופדי מכשור אינפרא אדום המתקדם בעולם קינזיו טייפינג ופורמולות מחקריות שקיימות רק אצלנו.

עד סוף החודש המרפאה מציעה 50 אחוז הנחה על אבחון וטיפול ראשון , ההנחה ל7 אנשים בלבד בכל שבוע אז ציינו שהגעתם מהאתר ואביהו ידאג לכם אישית.

נ.ב במשך 7 שנים חקרנו את הצמחים המועילים בעולם הרפואה לכאבי גב והוצאנו פורמולת צמחים חסרת תקדים (כן,כוללת גם את הmsm המפורסם שלנו ),כל הפרטים כאן

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?