נמאס מהכאבים?

מרגישים כאב מוזר בגב תחתון בצד שמאל? כאב חזק שמסרב לאפשר לך לנוע בחופשיות ומשפיע על הפעילות היומיומית ואיכות החיים שלך?

כאבי גב תחתון בצד שמאל הם תלונה נפוצה שיכולה לנבוע ממקורות שונים, והבנת הטריגרים שלה היא הצעד הראשון לקראת מציאת הקלה.

מבוא

חווית כאבי גב תחתון בצד שמאל יכולה להיות בעיה לא נוחה ומגבילה עבור אנשים רבים. חיוני להבין את הגורמים מאחורי סוג זה של כאב כדי לטפל בו ביעילות. כאבי גב תחתון הם תלונה נפוצה שיכולה להשפיע על אנשים מכל הגילאים והרקעים משום מה אנו רואים בעיקר בגילאים 35-40 ו55-65.

האנטומיה של הגב התחתון

הבנת האנטומיה של הגב התחתון חיונית להבנת נושאים הקשורים לכאבי גב תחתון בצד שמאל. הצד השמאלי של הגב התחתון מורכב ממבנים מורכבים הכוללים את עמוד השדרה, השרירים והעצבים. עמוד השדרה, המורכב מהחוליות, מספק תמיכה ויציבות לגוף. שרירים כגון זוקפי השדרה, quadratus lumborum, ואת multifidus מהווים תפקיד חיוני בתנועה ויציבה. עצבים בגב התחתון מעבירים אותות בין המוח לגוף, ושולטים בתחושה ובתנועה.
בגלל המורכבות והעומס הגב התחתון הוא הכאב הכי נפוץ(כאבי ברכיים אחריו).

סיבות שכיחות לכאבי גב תחתון בצד שמאל

כשמדובר בכאבי גב תחתון בצד שמאל, מספר סיבות נפוצות אפשריות.
סיבה נפוצה אחת היא מתח שרירים גבוה מה שנקרא (״מתחתי שריר״), אשר יכול להתרחש עקב תנועות פתאומיות או מאמץ יתר במהלך פעילות גופנית. מתח זה עלול להוביל לאי נוחות ונוקשות באזור הגב התחתון, מה שהופך אותו למאתגר לביצוע משימות יומיומיות,המתיחה היא בדרך כלל בזוקפי הגב ונזהה אותם לפי זה שבכיפוף אנו נרגיש כאב חד,גם ביישור של הרגל.
סיבה שכיחה נוספת היא נוכחות של פריצות דיסק. כאשר הליבה הפנימית הרכה של דיסק בולטת החוצה דרך קרע בשכבה החיצונית הקשוחה, היא יכולה לדחוס עצבים סמוכים, וכתוצאה מכך כאב חד המקרין במורד רגל שמאל. מצב זה יכול להשפיע באופן משמעותי על ניידות ואיכות חיים, המינוח שלו הוא ״סיאטיקה״ (Sciatica).

יציבה לקויה היא גם אשם שכיח לכאבי גב תחתון בצד שמאל. שכיבה או ישיבה ממושכת ללא תמיכה מתאימה עלולה להעמיס על השרירים והרצועות בגב בעיקר בזוקפים ואפילו על הסרעפת,
מה שמוביל לאי נוחות כרונית. בנוסף, מצבים רפואיים בסיסיים כגון דלקת פרקים, סיאטיקה או היצרות עמוד השדרה יכולים לתרום לכאב מתמשך בצד שמאל של הגב התחתון.

אפשרויות טיפול

כשמדובר בטיפול בכאבי גב תחתון בצד שמאל, יש מגוון אפשרויות טיפול זמינות כדי לעזור להקל על אי הנוחות ולקדם ריפוי. בחירת הטיפול יכולה להשתנות בהתאם לסיבה הבסיסית לכאב ולמצבו הספציפי של האדם. הנה כמה גישות נפוצות:

דיקור ורפואה סינית –

מאות מחקרים הראו שיפור חד משמעי בהקלה על כאבי גב תחתון בצד שמאל ,הדיקור עובד על נקודות ספציפיות בגוף שמניעות דם ודלקת ומרפות את השרירים ומניעות את הדלקת המקומית, כאשר מניעים את הדלקת נפח הנוזלים יורד והלחץ על המפרק יורד פלאים.

תרגילי חיזוק ומתיחה

תרגילי חיזוק ממלאים תפקיד מכריע בחיזוק וטיפול בכאבי גב תחתון בצד שמאל. מטפל מתמחה באורתופדיה יכול לעצב תוכנית אימונים מותאמת אישית כדי לחזק את השרירים התומכים בעמוד השדרה, לשפר את הגמישות ואת היציבה הנכונה. במרפאה משלבים גם רפואה סינית גם תרגילים וגם שיטות כגון טיפול בחום, אולטרסאונד או גירוי חשמלי כדי להקל על הכאב ולקדם ריפוי.

תרופות

במקרים בהם הכאב הוא בינוני עד חמור, תרופות ללא מרשם או תרופות מרשם עשוי להיות מומלץ כדי לנהל את אי הנוחות. תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) כמו איבופרופן יכולות לעזור להפחית דלקת ולהקל על כאב. מרפי שרירים ותרופות נוגדות דלקת לעיתים ניתנות כדי להפחית התכווצויות שרירים באזור הפגוע אך היעילות שלהם נמוכה.

פעילות גופנית ומתיחות

תרגילים עדינים קבועים וטכניקות מתיחה יכולים להיות יעילים בהקלה על כאבי גב תחתון בצד שמאל הנגרמים על ידי מתח שרירים. יוגה, פילאטיס ותרגילי חיזוק גב ספציפיים יכולים לשפר את הגמישות, להפחית נוקשות ולשפר את הבריאות הכללית של עמוד השדרה.

לסיכום, המפתח לטיפול יעיל בכאבי גב תחתון בצד שמאל טמון בגישה מקיפה המשלבת שיטות שונות המותאמות לצרכים האישיים. חיוני להתייעץ עם מטפל שמתמחה באורתופדיה ובכאבי גב בפרט כדי לקבוע את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר בהתבסס על הגורם הבסיסי לכאב.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאב גב תחתון בצד שמאל?

  • דיקור – דיקור מניע את הדם באזור הגב התחתון ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף.
    מניסיוני בחלק גדול מהמקרים כאבי גב באים לאחר בעיה וטראומה רגשית בזמן הטיפול אנו מתשאלים ומטפלים בזה בעזרת הדיקור ובתרגילי נשימות בבית במיוחד אם זה מקרה סרעפתי.
  • מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים, במידה ומדובר ״שריר תפוס״ הוא מרפה את השרירים הזוקפים של הגב ומוריד את הכאב לעיתים אף במיידי ומניע את הנוזל בתוך השריר ,וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.
  • קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור ונותנים תמיכה.
  • פורמולות מחקרפורמולת הgav שלנו.

לקחנו צמחי מרפא שעברו מחקר רפואי לכאבי גב תחתון ,הפורמולה מתמחה בהורדת דלקת ושיפור זרימת הדם בגב התחתון ומרכז הגוף והפכנו אותם לנגישים למטופלים שלנו ולא רק לבאי בתי החולים הפרטיים.

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?