נמאס מהכאבים?

האם אי פעם שמתם לב שילדכם מתכווץ מכאב בזמן שהוא מנסה לסובב את ראשו או מתלונן על אי נוחות בצווארו? כאבי צוואר הם בעיה נפוצה בקרב ילדים שלעתים קרובות מתעלמים ממנה, אך יכולים להשפיע באופן משמעותי על הפעילות היומיומית שלהם ועל רווחתם הכללית. במאמר זה נלמד איך להקל על כאבי צוואר אצל ילדים, נחקור טכניקות מתיחה יעילות, חשיבות שימוש נכון בכריות, מודעות ליציבה, עיסויים עדינים ותרגול אופטימלי של זמן מסך.

מבוא

כאבי צוואר אצל ילדים הם דאגה שאין להתעלם ממנה. טיפול מוקדם בנושא זה הוא חיוני לרווחתם הכללית. כאבי צוואר יכולים להשפיע באופן משמעותי על הפעילות היומיומית של הילד, כולל ביצועים בבית הספר וזמן משחק. זה יכול גם להוביל לאי נוחות ולהשפיע על איכות חייהם. ככל שילדים מבלים יותר זמן על גאדג'טים ומסכים, שכיחות כאבי הצוואר נמצאת בעלייה. לכן, הבנת הסיבות מאחורי כאבי צוואר ויישום אסטרטגיות יעילות כדי להקל עליהם חיונית כדי להבטיח שילדים יגדלו בריאים וללא כאבים.

מתיחה יעילה

מתיחות הן דרך פשוטה אך יעילה להקל על כאבי צוואר אצל ילדים. תרגילי מתיחה קבועים יכולים לעזור לשפר את הגמישות, להפחית את מתח השרירים ולהגביר את זרימת הדם לאזור הפגוע. כדי לעזור לילדכם למצוא הקלה בכאבי צוואר, עודדו אותו לבצע מתיחות צוואר עדינות מדי יום. מתיחה נפוצה אחת היא הטיית ראש איטית עדיף קדימה אך לא חובה, שבה ילדכם משעין את ראשו באיטיות לכיוון כל כתף, ומחזיק את המתיחה למשך מספר שניות מכל צד.

מתיחה מועילה נוספת היא מתיחת הסנטר, שבה ילדכם תוחב בעדינות את הסנטר לכיוון החזה, ומרגיש מתיחה בחלק האחורי של הצוואר. חשוב להזכיר לילדכם לבצע את תרגילי המתיחה הללו בעדינות ולהימנע מתנועות פתאומיות או קופצניות שעלולות לגרום למאמץ נוסף.

שימוש נכון בכריות

הקפדה על שימוש בכרית הנכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על בריאות הצוואר שלו. הכרית ממלאת תפקיד מכריע בתמיכה ביישור נכון של הצוואר במהלך השינה, מה שיכול לעזור למנוע מאמץ ואי נוחות בצוואר.

כשאתם בוחרים כרית לילדכם, בחרו כרית שאינה גבוהה מדי או שטוחה מדי אני ממליץ על 16 סנטימטרים. הכרית צריכה לשמור על יישור עמוד שדרה ניטרלי, כלומר הראש בקו אחד עם הצוואר והגב. חפשו כריות שתוכננו במיוחד לילדים, ומספקות תמיכה נאותה מבלי להיות מוצקות מדי.

בנוסף, קחו בחשבון את החומר ממנו עשויה הכרית. כריות העשויות מקצף זיכרון או מחומרי מתאר יכולות לסייע בפיזור הלחץ באופן שווה ולהקל על כאבי צוואר. עודדו את ילדכם לישון על הגב או על הצד ולא על הבטן כדי להפחית את העומס על הצוואר.

מודעות ליציבה ועוד

חינוך ההורים לקידום הרגלי יציבה טובים אצל ילדים חיוני למניעה והקלה על כאבי צוואר. התקנת עמדת עבודה מתאימה לילדים, כולל כיסא ארגונומי ומסך ממוקם היטב, יכולה לעשות הבדל משמעותי. עידוד הפסקות קבועות למתוח ולנוע יעזור להפחית את העומס על הצוואר והכתפיים. בנוסף, הגבלת זמן המסך ועידוד פעילויות בחוץ יכולים לשפר את היציבה הכללית ואת בריאות השרירים והשלד. על ידי שילוב שינויים פשוטים אלה בשגרת היומיום, הורים יכולים לעזור לילדיהם לשמור על יציבה טובה ולמנוע התפתחות של כאבי צוואר.

4 טיפים מובילים מהמרפאה לטיפול בכאבי צוואר אצל ילדים:

  1. במידה ומשתמשים בטלפון סלולרי להקפיד שירימו את הטלפון לגובה העיניים ולא יורידו את הראש לגובה הטלפון
  2. עיסוי עדין עם שמן חמים, אצל ילדים השרירים פעילים יותר ובריאים יותר לעיתים עיסוי עדין פותר את הבעיה, אני אוהב לעסות (גם את הילדים שלי )בעיגולים קטנים (בגודל של חמישה שקלים) בשני הצדדים של הצוואר .
  3. כרית חמה מתחת לכרית שלהם במיטה ומריחה של שמן קמפור מדולל לפני השינה, מאוד עוזר ובדרך כלל יש הקלה בבוקר.
  4. הטיפ החשוב ביותר והיעיל ביותר-הצוואר מאוד מושפע מסטרס, לבדוק האם הילד חווה תקופה קשה במסגרת שלו ולשתף איתנו.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאבי צוואר אצל ילדים?

דיקורדיקור אורטופדי שמניע את הדם באזור ומניע את הטראומה לצוואר ,אצל ילדים אנחנו משתמשים במחטים קטנות שכמעט לא מורגשות.

מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים ,מוריד דלקת ומשכך כאבים בצורה אפקטיבית ביותר.

קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול שמאוד עוזר לכאבים ולטווח התנועה

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?