נמאס מהכאבים?

כאב בעורף אינו תלונה חריגה בעידן הדיגיטלי של היום, שבו רבים מאיתנו מבלים שעות רכונים מול מסכים. אי נוחות זו יכולה לנבוע ממגוון סיבות, החל ממתח שרירים עקב יציבה לקויה, ועד למצבים חמורים יותר כמו ספונדילוזיס ואנקלוספונדליטיס. לא ניתן להפריז בחשיבות של זיהוי וטיפול מיידי בכאב זה, שכן התערבות מוקדמת יכולה למנוע סיבוכים חמורים יותר. בישראל, 70% מהאוכלוסייה מדווחים כי חוו כאבי צוואר וגב בשלב כלשהו בחייהם, נתון המשקף נתונים סטטיסטיים עולמיים המדגישים עד כמה נושא זה נפוץ.

תסמינים ואבחון

זיהוי הסימנים המוקדמים של כאבי צוואר יכול להיות חיוני להתערבות. תסמינים נפוצים כוללים נוקשות מתמשכת או כאב באזור הצוואר, קושי בניידות הצוואר, ולעיתים, הכאב עשוי להקרין לכיוון הכתפיים או במורד הזרועות. כאבי ראש ותחושת עקצוץ בגפיים עשויים גם הם להתלוות לתסמינים אלה, אבחון הגורם הבסיסי לכאבי צוואר גב כרוך לעתים קרובות בגישה מקיפה.המטפל שמתמחה באורטופדיה וצוואר ,יתחיל מבדיקות גופניות ועד בדיקות הדמיה מתקדמות כמו MRI או סריקות CT. המטרה היא להבחין בין אי נוחות זמנית או סימנים המצביעים על מצבים חמורים יותר כגון ספונדילוזיס או פריצת דיסק צווארית

אפשרויות טיפול

הטיפול בכאבי צוואר וגב כולל מגוון גישות שמטרתן לא רק להקל על אי הנוחות המיידית, אלא גם למנוע חזרה בעתיד.

  • דיקור סיני – רפואה סינית ודיקור במיוחד יעילים מאוד ונחקרו במאות מחקרים רפואיים וראו שיפור חסר תקדים בהפגת הכאב ובחזרת המטופל לשגרה , הדיקור בדרך כלל מתבצע בידיים והרגליים ואינו כואב.
  • פיזיותרפיה תרגילי מתיחה וחיזוק, שיטה זו מחזקת את השרירים התומכים בצוואר ובגב, משפרת את הגמישות ומפחיתה כאבים, אנו משתמשים בתרגילים רק לאחר שרוב הכאב ירד ולא בתחילת התהליך.

יתר על כן, שינויים באורח החיים ממלאים תפקיד מהותי בהפחתת ומניעת כאבי צוואר. שילוב התאמות ארגונומיות בסביבת העבודה, לקיחת הפסקות קבועות כדי להתמתח ושמירה על אורח חיים פעיל תורמים כולם לעמוד שדרה בריא יותר. כפי שצוין קודם לכן, פנייה לעזרה מקצועית לאבחון מדויק היא קריטית; לאחר מכן, תוכנית טיפול מותאמת הכוללת אפשרויות אלה יכולה לשפר באופן משמעותי את איכות החיים.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאב בצוואר האחורי?

  • דיקור – דיקור מניע את הדם באזור הצוואר והחוליות הצוואריות ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף.
    מניסיוני בחלק גדול מהמקרים כאבים בצוואר האחורי באים לאחר בעיה וטראומה פיזית או לאחר תקופה לחוצה בחיי העבודה והבית .בזמן הטיפול אנו מתשאלים ומטפלים בזה בעזרת הדיקור ובתרגילי נשימות בבית.
  • מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים, במידה ומדובר ״שריר תפוס״ הוא מרפה את השרירים המקיפים את החוליות ומוריד את הכאב לעיתים אף במיידי ומניע את הנוזל בתוך השריר ,וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.
  • קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור ונותנים תמיכה במידה של פריקה לאחר תאונה.
  • פורמולות מחקרפורמולת הגדל שלנו neck free מומחית בהורדת דלקת ושיפור זרימת הדם בגב העליון ומרכז הצוואר האחורי והפכנו אותם לנגישים למטופלים שלנו ולא רק לבאי בתי החולים הפרטיים.

מניעה ותחזית לעתיד

הדרך להקלת אי הנוחות של כאבי צוואר גב טמונה לא רק בטיפול אלא גם במניעה. הקפדה על כמה פרקטיקות מפתח יכולה להפחית באופן משמעותי את הסיכוי לחוות כאב כזה. אי אפשר להפריז בהדגשת יציבה נכונה, במיוחד למי שעובד שעות ארוכות ליד שולחן. שילוב פעילות גופנית סדירה בשגרה, במיוחד פעילויות המחזקות את שרירי הגב והצוואר, ממלא תפקיד קריטי במניעה. יתר על כן, הפחתת המתח באמצעות טכניקות כמו יוגה ומיינדפולנס יכול לעזור להקל על המתח בשרירי הצוואר, זרז נפוץ לכאב.

במבט קדימה, הבנה ואימוץ גישה הוליסטית לשמירה על בריאות הצוואר היא חיונית.

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?