נמאס מהכאבים?

כאב צוואר אחורי

האם אי פעם התעוררתם עם צוואר תפוס שפשוט לא משתחרר ?

זוהי חוויה מתסכלת שמשאירה אותך מרגיש מוגבל בתנועות שלך ולא נוח לאורך כל היום. כולנו היינו שם, ואנחנו מבינים עד כמה כאבי צוואר אחוריים יכולים להיות מתישים. לכן חשבנו שזה יהיה רעיון טוב לצלול לתוך הנושא ולספק לך את כל המידע החיוני שאתה צריך לדעת. אחרי הכל, אף אחד לא צריך לסבול אי נוחות צוואר מתמיד.

אנטומיה של הצוואר האחורי

הצוואר האחורי, הידוע גם בשם עמוד השדרה הצווארי(החלק העליון של עמוד השדרה,חוליות צוואריות, לֹc1-c7), הוא מבנה מורכב הממלא תפקיד מכריע בתמיכה בראש ובהקלה על התנועה. הוא מורכב משבע חוליות, שהן העצמות הקטנות המרכיבות את עמוד השדרה. חוליות אלה מופרדות ומרופדות על ידי דיסקים בין-חולייתיים, הפועלים כבולמי זעזועים.

השרירים בצוואר האחורי אחראים על שמירה על יישור ותנועה תקינים של עמוד השדרה הצווארי. שרירים אלה, כולל טרפזיוס, levator scapulae, ו sternocleidomastoid, לעבוד יחד כדי לאפשר כיפוף, הארכה, סיבוב, וכיפוף לרוחב של הצוואר.

בנוסף לעצמות ולשרירים, הצוואר האחורי נתמך גם על ידי רצועות, שהן רצועות קשות של רקמת חיבור המחזיקות את החוליות יחד. רצועות אלה, כגון הרצועות האורכיות הקדמיות והאחוריות, מספקות יציבות ומונעות תזוזה מוגזמת של עמוד השדרה הצווארי.

הצוואר האחורי מחובר באופן הדוק לאזורים הסובבים אותו, כגון הכתפיים והגב העליון. השרירים והרצועות של הצוואר מתיישרים ומתקשרים עם אלה של הכתפיים, ויוצרים רשת מורכבת המאפשרת תנועה מתואמת. כל בעיה או פציעה בצוואר יכולה להשפיע על התפקוד והנוחות של אזורים מחוברים אלה.

בשל מבנהו ותפקודו, הצוואר האחורי פגיע לפציעות ומצבים שונים. יציבה לקויה, טראומה, מתח שרירים ומצבים רפואיים בסיסיים יכולים כולם לתרום לכאבי צוואר אחוריים. הבנת האנטומיה של הצוואר האחורי יכולה לסייע באבחון וטיפול יעיל בבעיות אלה.

כאב צוואר אחורי
מבנה צוואר אחורי

גורם לכאבי צוואר אחורי

כאבי צוואר אחוריים יכולים להיגרם ממגוון גורמים, החל מיציבה לקויה ועד מצבים רפואיים בסיסיים. הבנת גורמי השורש לכאבי צוואר חיונית לטיפול יעיל ולמניעה.

יציבה לקויה היא אחד הגורמים המובילים לכאבי צוואר אחוריים. ישיבה ממושכת עם הראש והכתפיים כפופים קדימה מפעילה עומס יתר על השרירים והרצועות בצוואר האחורי, מה שמוביל לאי נוחות וכאב. באופן דומה, רכון מעל מכשירים אלקטרוניים כמו טלפונים חכמים ומחשבים ניידים לפרקי זמן ממושכים יכול לתרום לכאבי צוואר.

מתח שרירים הוא סיבה שכיחה נוספת לכאבי צוואר אחוריים. שימוש יתר או תנועות חוזרות ונשנות, כגון נשיאה מתמדת של משאות כבדים או השתתפות בפעילויות הכוללות תנועות צוואר חוזרות ונשנות, יכולות לאמץ את שרירי הצוואר האחורי. מתח זה עלול לגרום למתח שרירים ואי נוחות.

טראומה, כגון צליפת שוט מתאונת דרכים או נפילה, יכולה גם לגרום לכאבי צוואר אחוריים. הפגיעה הפתאומית עלולה לאמץ את השרירים, הרצועות והמפרקים בצוואר, ולהוביל לכאב ונוקשות.

אורח חיים יושבני וישיבה ממושכת יכולים לתרום באופן משמעותי לכאבי צוואר. חוסר פעילות גופנית מחליש את השרירים בצוואר האחורי, מה שהופך אותם רגישים יותר לכאב ופציעה.

מצבים רפואיים בסיסיים כמו דלקת פרקים ופריצות דיסק יכולים גם לגרום לכאבי צוואר אחוריים. דלקת פרקים יכולה להוביל לניוון של המפרקים בצוואר, גרימת כאב ונוקשות. פריצות דיסק מתרחשות כאשר הריפוד הרך בין החוליות בצוואר נפגע או נקרע, מה שמוביל לדחיסה עצבית וכאב.

תסמינים נפוצים ותהליך אבחון

כשמדובר בכאבי צוואר אחוריים, ישנם מספר תסמינים נפוצים:

  • נוקשות בצוואר
  • טווח תנועה מוגבל
  • כאבי ראש, במיוחד בבסיס הגולגולת
  • כאב המקרין לכתפיים או לגב העליון
  • רגישות ואי נוחות בעת נגיעה או הפעלת לחץ על החלק האחורי של הצוואר
  • התכווצויות שרירים בצוואר ובכתפיים

על מנת לאבחן כאבי צוואר אחוריים, חובה להשתמש במספר בדיקות בגלל המורכבות של מספר חוליות המחזיקות ראש כבד כלכך:

  1. בדיקה גופנית: במהלך בדיקה גופנית, אביהו יעריך את טווח התנועה בצוואר, יחפש אזורים של רגישות ויעריך את כוח השרירים והרפלקסים.
  2. סקירת היסטוריה רפואית: הבנת ההיסטוריה הרפואית של המטופל היא קריטית בקביעת הגורמים האפשריים לכאבי צוואר. גורמים כגון פציעות קודמות, ניתוחים או מצבים רפואיים בסיסיים יכולים לתרום להתפתחות כאבי צוואר אחוריים.
  3. בדיקות הדמיה: ניתן להזמין בדיקות הדמיה אבחנתיות, כולל צילומי רנטגן, דימות תהודה מגנטית (MRI) וסריקות טומוגרפיה ממוחשבת (CT), כדי לקבל תצוגה מפורטת של עמוד השדרה הצווארי. בדיקות אלה יכולות לסייע בזיהוי חריגות כגון שברים, פריצות דיסק או שינויים ניווניים בצוואר.

 

אפשרויות טיפול: דיקור סיני וטיפול בקינזיוטיפ

כשמדובר בניהול והקלה על כאבי צוואר אחוריים, קיימות מגוון אפשרויות טיפול. שתי גישות פופולריות ויעילות כוללות דיקור סיני וטיפול קינזיוטיפ.

דיקור סיני

דיקור סיני היא טכניקת רפואה סינית מסורתית הכוללת החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף. טיפול זה שימש במשך מאות שנים לטיפול במצבים שונים, במיוחד כאבי צוואר.

תרגול הדיקור מבוסס על הרעיון של החזרת זרימת האנרגיה, המכונה צ'י, בכל הגוף. על ידי מיקוד נקודות דיקור ספציפיות לאורך המרידיאנים, המטפל שואף לאזן מחדש את האנרגיה של הגוף ולהקל על הכאב.

מחקרים רבים הראו כי דיקור סיני יכול להיות יעיל בהפחתת כאב ושיפור תפקוד אצל אנשים עם כאבי צוואר אחוריים.  הוא פועל על ידי קידום שחרור אנדורפינים, שהם הכימיקלים הטבעיים לשיכוך כאבים בגוף. בנוסף, דיקור סיני מאוד עוזר להרפות שרירים תפוסים ולהפחית דלקת באזור הצוואר.

טיפול קינזיוטיפ

טיפול קינזיוטיפ הוא גישה מיוחדת המתמקדת בהחזרת יציבה נכונה ואיזון שרירים ושלד. זה כרוך בשימוש סרט במשקל של העור, שמורכב בדפוסים ספציפיים, כדי לספק תמיכה ויציבות לשרירים ולמפרקים.

הטייפ המשמש לטיפול קינזיוטיפ נועד לחקות את האלסטיות והעובי של העור האנושי. ניתן לשים אותו ישירות על העור והוא עמיד במים, מה שמאפשר שחיקה מתמשכת לאורך כל הפעילויות היומיומיות.

על ידי יישום הסרט בתצורות ספציפיות, טיפול קינזיוטיפ נועד לפרוק ולתמוך בשרירים וברצועות בצוואר. זה יכול לעזור להפחית את הכאב, לשפר את טווח התנועה ולשפר את יישור היציבה,ובעיקר להוריד את הדלקת המקומית.

אחד היתרונות העיקריים של טיפול קינזיוטיפ הוא הבטיחות שלו. שלא כמו אפשרויות טיפול אחרות, כגון ניתוח או זריקות, טיפול קינזיוטיפ אינו כרוך בחתכים או תרופות. זה נחשב בדרך כלל בטוח נסבל היטב על ידי אנשים בכל הגילאים.

והיתרון הארוך טווח שלו שכאשר אנו שמים אותו לשבוע אז הוא עוזר למשך תקופה מאוד ארוכה ולא רק לזמן הטיפול.

כאב צוואר אחורי
כאב צוואר אחורי טיפול עם קינזיוטייפ

כאב צוואר אחורי הינו כאב מציק שמעיר אותנו בלילה ומציק לנו בבוקר בנהיגה ובעבודה, במרפאה שלנו משלבים 4 גורמים שמרימים את אחוזי ההצלחה כמעט ל100% 

דיקור סיני אורטופדי

אינפרא אדום

קינזיוטייפ

פורמולת הדגל שלנו הneck free

נשמח לעזור ולתת את הטיפול המתקדם ביותר והמוכח ביותר כיום.

אביהו. אביהו קוזי

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?