נמאס מהכאבים?

האם אי פעם חשתם כאב חד בגב השמאלי העליון, ותהיתם מה יכולה להיות הסיבה? כאבי גב, במיוחד בצד שמאל העליון זוהי תלונה נפוצה שרבים מאיתנו חולקים, אך הסיבות מאחוריה נותרות בגדר תעלומה עבור הסובלים.
את שיטות הטיפול העצמי שיכולות להרים את המשקל מהכתפיים שלכם

סיבות שכיחות לכאבי גב שמאלי עליון

כאבי גב שמאלי עליון, מקורם במגוון מקורות, החל ממאמץ שרירים חולף ועד מצבים רפואיים כרוניים. אחת הסיבות השכיחות היא יציבה לקויה, הנפוצה במיוחד במקום העבודה של ימינו שבו ישיבה ממושכת מול מחשב מפעילה עומס מופרז על שרירי הגב. עם הזמן, זה יכול להוביל לחוסר איזון שרירים ואי נוחות באזור הגב השמאלי העליון.
תורם משמעותי נוסף הוא שימוש יתר בשרירים. ביצוע תנועות חוזרות ונשנות או הרמת חפצים כבדים בצורה לא נכונה עלולים לאמץ את שרירי הגב, מה שמוביל לכאב ואי נוחות. בעיקר מופיע אצל הורים צעירים שמרימים את התינוק הרבה תופעה זו נפוצה במיוחד בקרב ספורטאים ואנשים עם עבודות תובעניות פיזית. פציעות הנובעות מתאונות או ספורט יכולות גם להוביל לכאבי גב קשים או כרוניים, המחייבים תקופת החלמה ארוכה יותר.
בעיות כרוניות או מולדות כגון עקמת, שבה עמוד השדרה מתעקל בצורה לא תקינה, או דלקת פרקים, המאופיינת בדלקת של המפרקים, יכולים לתרום לכאבי גב שמאל עליון מתמשכים.

מניעה ותרופות ביתיות

מניעת כאבי גב שמאלי עליון קשורה לעיתים קרובות לשמירה על יציבה בריאה וביצוע פעילות גופנית סדירה. בהתחשב באורח החיים היושבני שלנו, נקיטת צעדים פרואקטיביים כדי להגן על הגב שלנו היא חיונית. זה מתחיל באימוץ רהיטים מעוצבים ארגונומית התומכים בקימור הטבעי של עמוד השדרה, במיוחד עבור אלה המבלים שעות ארוכות ליד שולחן. באותה מידה, שילוב הפסקות קצרות וקבועות לעמידה, מתיחות והליכה יכול להפחית באופן משמעותי את הסיכון למאמץ שרירים וכאבי גב.
בנוסף לארגונומיה במקום העבודה, שילוב תרגילים המחזקים את הגב, הכתפיים והבטן בשגרה יכול לשפר את יציבות הליבה ולמנוע כאבי גב. עם זאת, זה לא רק על פעילות גופנית; למידה ויישום של טכניקות הרמה נכונות חיוניות באותה מידה. לדוגמה, תמיד כיפוף בברכיים ושמירה על העומס קרוב לגוף יכולים למנוע מאמץ מיותר.
עבור כאבי גב קרובים או קיימים. טכניקות כגון יישום טיפול בחום או חבילות קרח יכול להפחית דלקת ולהרגיע את הכאב אנו תמיד ממליצים 5 דקות משהו קר ו2 דקות קר ולהחליף. יתר על כן, עיסוק בתרגילי מתיחה עדינים או יוגה יכול לשפר את הגמישות ולהפחית את המתח באזור הגב השמאלי העליון. ראוי גם לציין כי ניהול מתח באמצעות תרגולים כמו מדיטציה או תרגילי נשימה מודעת יכול להשפיע בעקיפין ולהקל על כאבי גב על ידי הרפיית שרירים תפוסים הנגרמים על ידי מתח פסיכולוגי.
בעוד שתרגילי מתיחה יכולים להיות יעילים לשיפור כאבי גב קלים עד בינוניים יש גב כאבים קשים או כרוניים שלא נפתרים ללא טיפול מדויק של מטפל מתמחה באורטופדיה.
אם כאבי הגב שלך נמשכים תקופה ממושכת, לא מראים שיפור עם תרופות ביתיות ותרגילים, מסלימים בעוצמתם, או מלווים בתסמינים מדאיגים אחרים כגון חוסר תחושה, חולשה או קשיי נשימה, הגיע הזמן להתייעץ מטפל מומחה באופן דומה, אירועים המובילים לכאבי גב פתאומיים ואקוטיים, כמו נפילה או מכה ישירה, מצדיקים טיפול רפואי מיידי.
התעלמות מסימנים אלה ועיכוב הטיפול המקצועי עלולים להחמיר את הבעיה הבסיסית, ולהוביל לכאב כרוני או לסיבוכים בריאותיים חמורים יותר.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאב גב בצד שמאל למעלה?

  • דיקור – דיקור מניע את הדם באזור הגב העליון ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף.
    מניסיוני בחלק גדול מהמקרים כאבי גב באים לאחר בעיה וטראומה רגשית בזמן הטיפול אנו מתשאלים ומטפלים בזה בעזרת הדיקור ובתרגילי נשימות בבית במיוחד אם זה מקרה של לחץ וסטרס מתמיד.
  • מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים, במידה ומדובר ״שריר תפוס״ הוא מרפה את השרירים הזוקפים של הגב ומוריד את הכאב לעיתים אף במיידי ומניע את הנוזל בתוך השריר ,וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.
  • קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור ונותנים תמיכה.
  • פורמולות מחקר – פורמולת הgav שלנו. לקחנו צמחי מרפא שעברו מחקר רפואי לכאבי גב עליון ,הפורמולה מתמחה בהורדת דלקת ושיפור זרימת הדם בגב העליון ומרכז הגוף והפכנו אותם לנגישים למטופלים שלנו ולא רק לבאי בתי החולים הפרטיים.

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?