נמאס מהכאבים?

האם אי פעם חוויתם כאב חד ומציק מתחת לשכמה ימין שפשוט לא נראה שייעלם?

מבוא

כאבים בשכם ימין הינה תלונה נפוצה המשפיעה על אנשים רבים. זה חיוני כדי להבין את הסיבות הבסיסיות של אי נוחות זו כדי לחפש טיפול מתאים. השכמות, הידועות גם בשם עצם השכמה, ממלאות תפקיד מכריע בתמיכה בתנועת הזרועות וייצוב פלג הגוף העליון.

אנטומיה של השכמות

השכמות, הידועות גם בשם עצם השכמה, הן עצמות בצורת משולש הממוקמות על הגב העליון. הם ממלאים תפקיד מכריע בתנועת הזרועות והכתפיים. השרירים, הגידים והרצועות העוטפים את השכמות יוצרים רשת מורכבת המאפשרת תנועות שונות כמו הרמת ידיים, סיבוב הכתפיים והגעה מעל. השכמות מהוות את החלק השקוע של מפרק הכתף, ומספקות יציבות ותמיכה במהלך פעילויות יומיומיות ופעילות גופנית. הבנת האנטומיה של השכמות חיונית לאבחון וטיפול בכל כאב או אי נוחות באזור זה.

סיבות נפוצות לכאב בשכם ימין

כאב בשכמות בצד ימין יכול להיות מופעל על ידי גורמים שונים. סיבה נפוצה אחת היא מתח שרירים, לעתים קרובות עקב שימוש יתר או טכניקות הרמה לא נכונות. יציבה לקויה, כגון שכיבה או ישיבה ממושכת, יכולה גם להוביל לאי נוחות בשכמות. בנוסף, פציעה מפעילויות כמו ספורט או תאונות עלולה לגרום לכאב חריף באזור זה.

ֿתסמינים ואבחון

כאב בשכמות בצד ימין יכול להתבטא בדרכים שונות. הסימפטומים עשויים לכלול כאב כואב, חד או עמום באזור הכתף לעיתים גם כאב שורף שמצביע על מעורבות עצבית, אשר עלול להחמיר עם תנועה או בעת שכיבה. בנוסף, נוקשות, טווח תנועה מוגבל והתכווצויות שרירים. לפעמים, הכאב יכול להקרין לצוואר, לגב, לזרוע או לחזה. כדי לאבחן את הגורם הבסיסי, אביהו מבצע בדיקת טווח ובדיקה של השרירים שסובבים את השכם, השכם מכילה שרירים גדולים וחזקים וכמעט תמיד שיש בעית שכמה השרירים מסביב סובלים גם הם ומייצרים כאב חד. בחלק קטן מהמקרים גם נעזרים בדיקות הדמיה כמו צילומי רנטגן או סריקות MRI כדי לאתר את הבעיה הספציפית במדויק.

אפשרויות טיפול

כאשר חווים כאבים בשכמות ימין, קיימות אפשרויות טיפול שונות לטיפול יעיל בבעיה. מנוחה מומלצת לעתים קרובות כדי לאפשר לשרירים ולרקמות המעורבים להחלים אך לרוב אינה עוזרת כי הבעיה מתקדמת שאנו ישנים על השכמה ומפעילים אותה בנהיגה. תרגילי שחרור יכולים גם לעזור לחזק את השרירים סביב השכמות, לשפר את היציבות ולהפחית את הכאב.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאב בשכמות בצד ימין?

  • דיקור – דיקור מניע את הדם באזור השכם ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף.
  • מניסיוני בחלק גדול מהמקרים כאבי שכמות בצד ימין באים לאחר בעיה וטראומה רגשית בזמן הטיפול אנו מתשאלים ומטפלים בזה בעזרת הדיקור ובתרגילי נשימות בבית.
  • מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים, במידה ומדובר ״שריר תפוס״ הוא מרפה את השרירים המקיפים את השכם הימנית ומוריד את הכאב לעיתים אף במיידי ומניע את הנוזל בתוך השריר ,וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.
  • קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור ונותנים תמיכה במידה של פריקה לאחר תאונה.
  • פורמולות מחקר – לקחנו צמחי מרפא שעברו מחקר רפואי לכאב גב ושכמות ,הורדת דלקת ושיפור זרימת הדם בגב העליון ומרכז הגוף והפכנו אותם לנגישים למטופלים שלנו ולא רק לבאי בתי החולים הפרטיים.

מניעה ומסקנה

כדי למנוע כאבים בשכמות, שמירה על יציבה טובה היא חיונית. שבו ועמדו זקוף, הימנעו מכפיפה, וקחו הפסקות מישיבה ממושכת או תנועות חוזרות ונשנות. חיזוק השרירים סביב השכמות באמצעות פעילות גופנית סדירה יכול לסייע במניעת כאב ופציעה. נוסף על כך, תרגול טכניקות להפגת מתחים כמו יוגה או מדיטציה יכול להפחית את מתח השרירים שעשוי לתרום לאי נוחות.

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?