נמאס מהכאבים?

האם אי פעם הרגשתם כאב מציק בשכמות השמאלית, כאב שנראה כאילו הוא משתהה לא משנה איך אתם זזים או מתאימים את היציבה שלכם? בגלל המיקום של השכמה כל תזוזה של היד יכולה לגרום לכאב. עם זאת, מחלה נפוצה זו נותרה אפופה מסתורין עבור רבים, בניסיון לשפוך אור על סוגיה זו, אנו מתעמקים בעולם המורכב של כאבי כתף בצד שמאל. מהבנת שורשיה ועד חקירת טיפולים יעילים, במיוחד חוכמת הרפואה הסינית.

גורם לכאבי כתף בצד שמאל

כאב בשכם השמאלית יכולה להיות גם מבלבלת וגם מטרידה. הסיבות לאי נוחות זו משתנות במידה רבה, החל ממאמץ שרירים פשוט ועד לבעיות מורכבות יותר כמו פציעות שרוול מסובב בכתף. אשם נפוץ הוא שימוש יתר או שימוש לא נכון בכתף, המוביל למצבים כגון כתף קפואה או דלקת בגיד האקסילרי(מתחת לבית השחי) . יתר על כן, יציבה לקויה לאורך תקופות ממושכות, הנפוצה במיוחד באורח החיים של ימינו המרותקים לשולחן, יכולה לתרום באופן משמעותי לבעיה זו. תנועות חוזרות ונשנות, האופייניות בענפי ספורט או עיסוקים מסוימים, יכולות גם לאמץ את שרירי הכתף והגידים. בנוסף, אין לזלזל במתח ובגורמים רגשיים, שכן לעתים קרובות הם באים לידי ביטוי פיזי, ותורמים למתח וכאב באזור הכתף. חשוב לזכור כי כאב בכתף שמאל יכול להיות מופנה גם מחלקים אחרים של הגוף, כגון הלב או כיס המרה, מה שהופך אבחנה מדויקת חיונית.

תסמינים של כאבים בכתף צד שמאל

כאשר מתמודדים עם כאב בשכמות בצד שמאל, מגוון תסמינים יכולים להיות הרמז הראשוני שלך לבעיה הבסיסית. כאבים חדים או עמומים עשויים להתבטא, תלונה נפוצה נוספת היא נוקשות בגב עליון, מה שהופך את הפעילות היומיומית לאתגר ומגביל את טווח התנועה של הכתף. אין זה נדיר שאנשים חווים חוסר תחושה באזור הפגוע, מה שמרחיב את אי הנוחות מעבר רק לכאב. היבט ייחודי אחד של כאבי כתפיים הוא היכולת שלהם להקרין, לעתים קרובות לשלוח הקרנה של כאב למטה אל הזרוע או כלפי מעלה לכיוון הצוואר, יצירת אזור נרחב של אי נוחות. חשוב לשים לב לדגלים אדומים כגון כאבים מתמשכים העולים על מספר 7 ימים.

אבחון כאב בכתף שמאל

כאשר ניגשים לאבחנה של כאב בכתף שמאל, אביהו מסתמך על שילוב של היסטוריה מעמיקה של המטופל ובדיקות גופניות ממוקדות כגון בדיקת טווח תנועה, כוח גס ועוד .
צעד ראשוני זה כולל לעתים קרובות שאלות על הופעת הכאב מיקומו והאם קדמה בעיה ריגשית לכאב, מניסיוני כמעט תמיד היתה אפיזודה ריגשית לפני הכאבים בכתף שמאל. כדי להשלים את הממצאים הללו, ובמידה ולא מצאנו את הגורם נעזר בבדיקת הדמיה, כגון צילומי רנטגן למבנה , בעוד MRI מציעים מבט מפורט יותר על רקמות רכות, כולל שרירים ורצועות. במקרים מסוימים, מחקרי הולכה עצבית משמשים גם כדי להעריך את בריאות העצבים החוצים את אזור הכתף. גישה הוליסטית זו מבטיחה הערכה מקיפה, וסוללת את הדרך לאסטרטגיות טיפול יעילות.
לרוב אין צורך בצילום שכן גם אם יש בעיה באזור ניתן לפתור ולראות אותה בעזרת בדיקות פיזיות, במקרים של הסתיידות בכתף אביהו שולח לצילום במהלך הטיפול.

טיפול בכתף שמאל במרפאת הכאב של אביהו

  • דיקור – דיקור מניע את הדם באזור הכתף והשכם ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף.
  • מניסיוני בחלק גדול מהמקרים כאבי כתף בצד שמאל באים לאחר בעיה וטראומה רגשית בזמן הטיפול אנו מתשאלים ומטפלים בזה בעזרת הדיקור ובתרגילי נשימות בבית
  • מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים,במידה ומדובר ״שריר תפוס״ הוא מרפה את השרירים המקיפים את השכם הימנית ומוריד את הכאב לעיתים אף במיידי ומניע את הנוזל בתוך השריר ,וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.
  • קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור ונותנים תמיכה במידה של פריקה לאחר תאונה.
  • פורמולות מחקר – לקחנו צמחי מרפא שעברו מחקר רפואי לכאבי גב ושכמות ,הורדת דלקת ושיפור זרימת הדם בגב העליון ומרכז הגוף והפכנו אותם לנגישים למטופלים שלנו ולא רק לבאי בתי החולים הפרטיים.

הרפואה הסינית מציעה גישה הוליסטית לטיפול בכאבי כתפיים וכתף שמאל בפרט, תוך התמקדות בהחזרת האיזון וזרימת הדם בכל מערכת הכתף והשכם. דיקור סיני, אחד מטיפולי אבן הפינה שלו, כולל החדרת מחטים עדינות בנקודות ספציפיות כדי להקל על הכאב ולקדם ריפוי. באופן דומה, אקופרסורה מפעילה לחץ על נקודות דומות, ומגרה את יכולות הריפוי העצמי הטבעיות של הגוף. תרופות צמחיות, שנבחרו בקפידה על סמך אבחון אישי, משלימות שיטות אלה על ידי טיפול בחוסר איזון בסיסי.

הרפואה הסינית המסורתית (TCM) רואה בכאבי כתפיים לא רק בעיה מקומית אלא השתקפות של הבריאות הכללית של הגוף. על ידי התחשבות בגורמים רגשיים, סביבתיים וסגנון חיים, מטפלים ברפואה סינית מסורתית שואפים להציע פתרון טיפולי מקיף. זוהי עדות לאמונה כי הקלה במצבים כמו הכאב בשכמות בצד שמאל מחייבת שיווי משקל הרמוני בתוך מערכות האנרגיה של הגוף.

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?