נמאס מהכאבים?

כאבי צוואר לאחר תאונה יכולים להיות חוויה מתישה ומצערת, המשפיעים על חיי היומיום שלך בדרכים בלתי צפויות. האם אי פעם תהיתם כיצד התנגשות או נפילה קלה לכאורה יכולה לגרום לאי נוחות מתמשכת כזו?

מבוא

כאבי צוואר בעקבות תאונה הם תופעה שכיחה, הקשורה לעיתים קרובות לפציעות צליפת שוט. צליפת שוט מתרחשת כאשר הצוואר מטולטל בכוח קדימה ואחורה, מה שגורם לעומס על השרירים והרצועות. תנועה פתאומית זו עלולה לפגוע ברקמות הרכות בצוואר, מה שמוביל לכאב, נוקשות וטווח תנועה מוגבל. חשוב להכיר את הסימפטומים של כאבי צוואר לאחר תאונה, שיכולים לכלול כאבי ראש, כאבי כתפיים וחוסר תחושה או עקצוץ בזרועות. פנייה לטיפול רפואי מהיר חיונית למניעת סיבוכים ארוכי טווח ולהבטחת טיפול נאות להחלמה מלאה.

הבנת כאבי צוואר

לאחר תאונה, כאבי צוואר יכולים להתפתח עקב מצב נפוץ שנקרא צליפת שוט. צליפת שוט מתרחשת כאשר הצוואר נדחק לפתע קדימה ולאחר מכן אחורה, מאמץ את השרירים והרצועות. טראומה זו עלולה לגרום לכאב, נוקשות וטווח תנועה מוגבל בצוואר.

האנטומיה של הצוואר ממלאת תפקיד מכריע באופן שבו הוא מגיב לטראומה. הצוואר מורכב משבע חוליות צוואריות הנתמכות על ידי שרירים, רצועות ועצבים. כאשר מבנים אלה מושפעים מטראומה, הם יכולים להפעיל אותות כאב למוח, גרימת אי נוחות ודלקת.

יתר על כן, שרירי הצוואר אחראים על תמיכה בראש ולהקל על התנועה. כאשר שרירים אלה מתוחים או פצועים, הם יכולים להיות מתוחים וכואבים, מה שמוביל לתסמינים כגון כאבי ראש וקושי להפוך את הראש.
בנוסף, העצבים בצוואר, יכולים להיות דחוסים או מגורים עקב טראומה, וכתוצאה מכך מקרינים כאב, חוסר תחושה או תחושות עקצוץ בזרועות ובכתפיים. הבנת המנגנונים המורכבים של כאבי צוואר חיונית לאבחון וטיפול יעילים.

אפשרויות אבחון וטיפול

לאחר שחוויתם כאבי צוואר בעקבות תאונה, פנייה לאבחון נכון וטיפול בזמן היא קריטית להחלמה. הליכי אבחון ממלאים תפקיד מפתח בזיהוי הגורם הבסיסי לכאב. בדיקות הדמיה כגון צילומי רנטגן, סריקות CT ו- MRI עשויות להיות מומלצות כדי להעריך כל נזק מבני לצוואר, כולל שברים, פריצות דיסק או פגיעות ברקמות רכות.

בהתבסס על האבחנה, ניתן לשקול אפשרויות טיפול שונות כדי להקל על כאבי צוואר. פיזיותרפיה היא לעתים קרובות אופציה שימושית כדי לחזק את שרירי הצוואר, לשפר את טווח התנועה, ולהפחית נוקשות. גישה זו יכולה גם לטפל בכל בעיות היציבה שאולי התפתחו עקב התאונה אבל חשוב לדעת שיש להתחיל רק לאחר התקף הכאב ובמרפאה נותנים תרגילים רק לאחר ירידה של 70 אחוז מהכאב או יותר, אם לא אז יש החמרה בכאב לרוב.

תרופות כגון משככי כאבים, מרפי שרירים, או תרופות אנטי דלקתיות עשויות להיות יעילות במקרים מסוימים, זריקות אפידורל או בלוקים עצביים עשויים להיות מומלצים כדי להתמקד באזורים ספציפיים של כאב בצוואר.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאבים בצוואר אחרי תאונה ?

  • דיקור – דיקור מניע את הדם באזור הצוואר ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף. במידה והכאבים התחילו לאחר תאונת דרכים נשלב דיקור ואינפרא אדום כדי להרפות את השרירים לאחר התאונה, בגלל אופי התאונה כל הצוואר ושכם נוקשה עם טווח קטן מאוד. האינפרא אדום יניע וירפה את השרירים והדיקור יוריד את הדלקת ויחזיר את התנועה לשרירים ולמפרק הצוואר.
  • מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים, במידה ומדובר ״שריר תפוס״ הוא מרפה את השרירים המקיפים את הצוואר ומוריד את הכאב לעיתים אף במיידי ומניע את הנוזל בתוך השריר ,וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.
  • קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור ונותנים תמיכה במידה של טראומה לאחר תאונת דרכים .
  • פורמולות מחקרפורמולת הדגל שלנו neck free ,מכילה צמחים שעברו עשרות מחקרים וכמובן את הרכיב היחודי שלנו ה msm שאלוף בהורדת דלקת ושיפור זרימת הדם בצוואר ובפרט הצוואר הקידמי, הפכנו את קידמת המחקר לנגישה למטופלים שלנו ולא רק לבאי בתי החולים הפרטיים.

מניעה והתאוששות

לאחר חווית כאבי צוואר מתאונה, אחת הדרכים היעילות למנוע כאבי צוואר היא על ידי שמירה על יציבה טובה. יציבה נכונה מבטיחה כי עמוד השדרה מיושר כראוי, הפחתת העומס על שרירי הצוואר.
תרגילי מתיחה קבועים יכולים גם לעזור בתהליך ההתאוששות. מתיחת שרירי הצוואר בעדינות יכולה לשפר את הגמישות ואת טווח התנועה, להקל על המתח ולהפחית את הכאב. בנוסף, שילוב תרגילי חיזוק לצוואר ולגב העליון יכול לסייע בתמיכה בעמוד השדרה ובמניעת פציעות עתידיות.

כאשר מתאוששים מכאבי צוואר, חשוב להקשיב לגוף שלך ולא לדחוף דרך אי נוחות. עלייה הדרגתית ברמות הפעילות והימנעות מתנועות פתאומיות וקופצניות יכולות לסייע בתהליך הריפוי.

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?