נמאס מהכאבים?

כאבים בכף הרגל: האם זה מאט אותך? מצא פתרונות מהירים

על אף שזאת לא בעיה מדוברת אנו מקבלים המון פניות במרפאה על כאבים בחלק התחתון של הרגל,החלטנו לעשות סדר בדברים ולתת את כל המידע והפתרונות שיש לנו להציע, את רובם אפשר לעשות בבית ! אז תקראו עד הסוף ותשלחו לנו הודעה אם אהבתם(:

גורם לכאבים בכף הרגל

הבנת הסיבה לכאבים בכף הרגל היא הצעד הראשון לקראת מציאת פתרונות מתאימים👣.

כף הרגל מורכבת מ 26 עצמות, 33 מפרקים ומעל 100 גידים, שרירים ורצועות, ועלולה להיות חשופה למספר רב של פציעות ומחלות.

השפעת אורח החיים וההזדקנות

 גורמי אורח חיים יכולים להשפיע מאוד על בריאות כף הרגל.

אורח חיים יושבני (כולנו היום עובדים מול המחשב כל היום) יכול לגרום לחסימה בעורקים באזור הגב התחתון והאגן (נקרא הזנב הסוס בשפה רפואית) והכאבים יכולים לנבוע מחסימה שלהם או דלקת בעכבות החיכוך.

 משקל מופרז עלול לאמץ את כפות הרגליים על ידי לחץ חמור על גבי הכריות ושחיקה של הגיד או השריר (מאוד נפוץ בגילאי 50 פלוס)  

וגם  ככל שאנו מתבגרים, השחיקה של חלוף הזמן עלולה לגרום לבעיות בכף הרגל, עקב דילול כריות השומן המגנות על כפות הרגליים ונקבל כאבים בתחתית הרגל(מצב מציק ביותר שלא עובר מעצמו אלא מחמיר).

גנטיקה וסיבות ספציפיות לספורטאים.

במקרים מסוימים, גנטיקה משחקת תפקיד בכאבים בכף הרגל, במיוחד במצבים כמו כפות רגליים שטוחות או קשתות גבוהות. ספורטאים, למשל, מתמודדים לעתים קרובות עם מחלות כמו plantar fasciitis ,דורבן ברגל או דלקת בגיד אכילס עקב אימונים אינטנסיביים. לכן, גילוי מוקדם של הגורמים עשוי לסייע בהתמודדות יעילה יותר עם ההשלכות של כאבים בכף הרגל.

תסמינים של כאבים ברגל

, נפיחות.

אדמומיות.

קושי מוגבר לנווט במשימות יומיומיות עקב אי נוחות בזמן הליכה 🚶 ♂️💢.

תסמינים משניים

סימנים אינדיקטיביים אחרים כוללים תסמינים משניים כמו צליעה, שינויים בהליכה, או אתגרים להתאים לנעליים 👞👠 . כל אלה יכולים להצביע על בעיה בסיסית הגורמת לכאב  בכף הרגל .

טיפול בכאבים בכף הרגל

 טיפול מהיר הוא חיוני.

מנוחה, קרח, דחיסה והגבהה (שיטת RICE). כאשר מתמודדים עם כאבים בכף הרגל, התערבויות רפואיות וטיפולים אלטרנטיביים.

איך מטפלים בכאבים ברגליים?

כאב בחלק הפנימי של הקרסול וכף הרגל

האשמים הנפוצים כוללים metatarsalgia (כאבים באצבעות כף הרגל הנגרמים מדלקת וקיצור הגידים) המשפיעה על כדור כף הרגל,

שברי מאמץ הנובעים מעומס פיזי לא מתון,

דלקת בגיד אכילס הנובעת מעומס יתר על גיד 😥 אכילס .

נקעים חוזרים– חולשה של שריר הטיבילאיס שלא מחזיק את כף הרגל חזק מספיק

 קיצור של הגיד הטיביאלי אחורי -נפוץ מאוד אצל אצנים או ספורטאים ואנשים שעולים הרבה מדרגותף גם בני 60 ומעלה סובלים מקיצור של גיד הטיביאליס

קיצור גיד הטיביאליס האחורי אצל אצנים

אין להתעלם מסוג זה של כאב. 📚 אבחנה מדויקת היא הבסיס לטיפול מוצלח והיא מושגת בדרך כלל באמצעות בדיקה רפואית פיזית  שאביהו בודק אישית את המקום ומבצע תרגילים ולבדוק את טווח התנועה ,לעיתים אביהו שולח גם לבדיקות הדמיה. 🏥

 

כאב בכף הרגל.טיפול בכאב בחלק הפנימי של הקרסול ,
כאב בכף הרגל.
טיפול בכאב בחלק הפנימי של הקרסול בעזרת קינזיוטייפ.

אבחון וטיפול

במרפאה מאבחנים מצבים אלה על סמך הסימפטומים שלך, בדיקה גופנית, ולעיתים, טכניקות הדמיה מתקדמות. טיפולים לא פולשניים הכוללים דיקור ,מכשיר האינפרא אדום שלנו ,קינזיוטייפ, אימוביליזציה(פתיחת טווחי תנועה) ופיזיותרפיה מניבים הקלה של 20-30 אחוז בטיפול הראשון ומשם יש תוכנית ואסטרטגיה טיפולית סדורה .

כאבים בעקב או דורבן (למאמר המלא שלנו על דורבן לחצו כאן)

כאבים בעקב יכולים לעכב באופן משמעותי את הניידות, ולהשפיע על חיי היומיום שלך. לעתים קרובות היא נובעת מבעיות נפוצות כמו plantar fasciitis,(דורבן) שבה רצועת הרקמה המחברת בין עצם העקב לאצבעות הרגליים הופכת דלקתית, או דלקת בגיד אכילס, מצב המשפיע על הגיד המחבר בין העקב לשרירי השוק.

כאבים בכף הרגל
הדבקת טייפ על דורבן ברגל, חלק תחתון

 

אבחון כאבים בעקב (דורבן בעקב )

אבחון נכון כולל בדיקה גופנית, הבנת ההיסטוריה הבריאותית שלך, ובמקרים מסוימים רק סימפטומים מסויימים כמו כאבים בבוקר כאשר הגיד נמתח יגרום לנו לזהות את הגורם הבסיסי לכאב והבנה האם זה דורבן ברגל או דורבן בעקב או בעיה שונה.

טיפול וטיפול עצמי

קו טיפול שמרני כולל לעתים קרובות מנוחה, מתיחות והנעלה עם תמיכה וריפוד טובים בקשת. התערבות רפואית כגון מדרסים, עשויה להיות מוצעת במקרים חמורים. מלבד הטיפול המקצועי, שילוב של שינוי נעליים והפעלת פחות לחץ על העקבים ותרגילי כף רגל קבועים יכול להציע הקלה,לעיתים המעבר מנעלי עקב ונעליים מתאימות מספיק על מנת לייצר את השינוי ואין בכלל צורך בתרגילים, אפשר לראות את זה על הסוליה של הנעל , שם יהיו סימנים מתאימים שמראים את פיזור העומס על כף הרגל.

כאבים בחלק העליון של כף הרגל באזור האצבעות

אי נוחות בכף הרגל, במיוחד באזור הבהונות,או דלקת בכף הרגל יכולה לעכב באופן משמעותי את הניידות ואיכות החיים. הגורמים הסיבתיים יכולים לנוע בין נושאים כמו נוירומה של מורטון, מצב שבו רקמת העצב גדלה עבה בין הבוהן השלישית והרביעית, לבצקות ושברים מטטרסליים 🦴 .

במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך בהתערבויות כירורגיות. כמו כן, זכרו תמיד, מניעה עדיפה על ריפוי. לכן, נקיטת אמצעים מתחשבים, כגון שימוש בנעליים מתאימות עם תמיכה וריפוד מתאימים בקשת, יכולה להיות צעדי מניעה טובים כדי להקל על הכאבים .

הדבקת טייפ על דורבן ברגל
כאב בכף הרגל העליונה – כאבים באצבעות הרגל

 

חשיבות השילוב של רצועות קיזיולוגיות בטיפול בכאב בכף הרגל או דורבן בכף הרגל.

 קינסיוטיפ צבר פופולריות בקרב ספורטאים, פיזיותרפיסטים ואנשים המחפשים הקלה בכף הרגל כאבים שונים בשל הסיבות הבאות:

1. שיכוך כאב: קינסיוטיפ מספק הקלה מיידית על ידי הפחתת לחץ על אזורים רגישים ותמיכה במבני כף רגל פצועים או מתוחים. הגמישות של הסרט מאפשרת לו לנוע עם הגוף, ומקלה על כאבים בזמן תנועה ופעילויות יומיומיות.

2.החלמה מפציעה: קינסיוטיפ מסייע בתהליך ההחלמה על ידי קידום זרימת הדם וניקוז הלימפה. זה עוזר להפחית נפיחות, דלקת וחבורות, השכיחות לאחר פציעות בכף הרגל.

3. פרופריוספציה(תחושתיות) משופרת: התכונות הייחודיות של קינסיוטיפ משפרות את הפרופריוספציה, ומאפשרות למוח לתפוס טוב יותר את תנוחת כף הרגל ותנועתה. מודעות מוגברת זו תורמת לאיזון ויציבות טובים יותר, ומפחיתה את הסיכון לפציעות נוספות.

4. תנועה לא מגבילה: בניגוד לטייפ אתלטי מסורתי, הקינזיוטייפ הוא דק וגמיש, ומאפשר טווח תנועה מלא. אנשים יכולים לשמור על פעילויות רגילות ושגרת פעילות גופנית מבלי להרגיש מגבלה.

6. אפשרות לא תרופתית: קינסיוטיפ מציעה גישה נטולת תרופות לטיפול בכאב, ומפחיתה את הצורך בתרופות כאב שעלולות להיות להן תופעות לוואי או התוויות נגד.

7.תמיכה מונעת: ספורטאים ואנשים פעילים יכולים להשתמש בקינזיוטייפ כאמצעי מניעה כדי לתמוך באזורים פגיעים, להפחית את הסיכון לפציעות במהלך פעילות גופנית אינטנסיבית.

8.הקלה ארוכת טווח: ניתן לענוד קינזיוטייפ בדרך כלל מספר ימים לפני צורך בהחלפה, מה שמספק תמיכה והקלה מתמשכים לאורך תהליך הריפוי.

10. טיפול משלים: ניתן להשתמש בקינסיוטיפ בשילוב עם טיפולים אחרים כמו פיזיותרפיה, מתיחות ותרגילי חיזוק, מה שמשפר את היעילות הכוללת של הגישה הטיפולית. בעוד שקינזיוטייפ מציע יתרונות רבים לכאבי כף הרגל, חיוני ליישם אותו בצורה נכונה. בקשת הדרכה מאיש מקצוע בתחום הבריאות או מומחה מוסמך לקינזיוטאפינג מבטיח יישום נכון, מקסום היתרונות והפחתת הסיכון לסיבוכים פוטנציאליים.

ֿבמחקר אמריקאי בנערך ב2019 על שימוש בקינזיוטייפ בכאבי כף רגל ,הלוס ולגוס , ודורבן הראו שיפור משמעותי בעוצמת הכאב כבר בימים הראשונים לשימוש וחזרה של הרגל למבנה הטבעי שלה.

למחקר- https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8066713/

  • האם אוכל לטפל בכאבים בכף הרגל בעצמי?
  • במקרים מסוימים, מנוחה, קרח ומשככי כאבים ללא מרשם יכולים להקל על כאבים בכף הרגל. עם זאת, אם הכאב נמשך או מחמיר לאחר מספר ימים, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע רפואי להערכה וטיפול נוספים.
  • מדוע חשוב לדעת את האזור הספציפי של כאבים בכף הרגל?
  • הבנת המיקום המדויק של הכאב בכף הרגל יכולה לסייע באבחון מדויק של המצב הבסיסי. זה גם מאפשר יישום של אסטרטגיות טיפול ממוקדות יותר, מה שמוביל בסופו של דבר להקלה יעילה יותר בכאב.
  • האם שינויים באורח החיים עוזרים להתמודד עם כאבים בכף הרגל?
  • כן, שינויים באורח החיים כמו שמירה על משקל בריא, שמירה על פעילות גופנית, נעילת נעליים מתאימות והקפדה על היגיינת כף רגל נאותה יכולים למנוע בעיות הקשורות לכף הרגל ולהפחית באופן משמעותי את כאבי כף הרגל.
  • האם כאבים בכף הרגל יכולים להיות סימן למצב רפואי בסיסי?
  • כן, כאבים כרוניים בכף הרגל יכולים להצביע על מצבים רפואיים חמורים כמו דלקת פרקים, סוכרת או הפרעות עצביות. מסיבה זו, חשוב לפנות לאבחון וטיפול מקצועי בכאבים מתמשכים בכף הרגל.

רוצים להתנסות במכשור המתקדם ביותר לכאבים בעולם בשילוב של דיקור וקינזיוטייפינג? אנחנו נותנים 50 אחוז הנחה ל7 הראשונים (מפוצל לשבוע) לאבחון וטיפול ראשון, התקשרו ואל תשכחו להזכיר שהגעתם מהאתר למתן המתנה,בהצלחה,אביהו.

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?