נמאס מהכאבים?

MSM ,Methylsulfonylmethane  – זהו תוסף תזונה פופולרי הידוע ביתרונות בריאותיים רבים.  במאמר זה נבחן מהו מקור התוסף ונכיר את המדע שמאחורי התכונות והיתרונות  הפוטנציאליים הנרחבים שלו למצבים בריאותיים שונים.

בואו להכיר – MSM

MSM, או מתיל-סולפוניל-מתאן, זו תרכובת טבעית הנמצאת בצמחים, בבעלי חיים ובבני אדם הידועה גם בשם דימתיל סולפון או DMSO2. MSM זו תרכובת פשוטה המורכבת מפחמן, ממימן, מחמצן ומגופרית, תרכובת המשמשת בדרך כלל כתוסף תזונה או כמרכיב במוצרי טיפוח. MSM צבר פופולריות בשנים האחרונות בשל יתרונותיו הבריאותיים, לכאורה, כמו הפחתת כאבי מפרקים ודלקות, שיפור בריאות העור והגברת החוסן הכללי.

MSM התגלה לראשונה בתחילת המאה ה-20 על ידי חוקרים שבדקו את התכונות של דימתיל סולפוקסיד , DMS, חומר ששימש במקור כמסיר שומנים תעשייתי. עם זאת, החוקרים גילו במהרה של-DMSO יש פוטנציאל לטיפול במגוון מצבים בריאותיים כמו דלקת פרקים והפרעות דלקתיות אחרות. מחקר נוסף הוביל לגילוי של MSM, שהוא תוצר לוואי של DMSO. כיום MSM נמכר כתוסף תזונה ומשמש במגוון מוצרים לטיפוח העור.

MSM מגיע באבקה לבנה חסרת ריח, מסיסה במים ובעלת טעם מעט מר. הוא נמצא בכמויות קטנות במזונות רבים כגון פירות, ירקות, חלב ודגנים, אך עבור ריכוזים גבוהים יותר הוא נצרך כתוסף. תוספי MSM זמינים בקפסולות, בטבליות, באבקות ובקרמים. אנשים רבים נוטלים תוספי MSM לטיפול בכאבי מפרקים ודלקות כמו גם לשיפור בריאות העור והפחתת סימני ההזדקנות.

מהם המקורות של MSM:

MSM הוא תרכובת טבעית הנמצאת במגוון מקורות צמחיים ובעלי חיים. לעתים קרובות הוא נגזר ממקורות טבעיים כגון עצי אורן, קנה סוכר ותירס. להלן כמה מהדרכים העיקריות להפקת MSM:

מיצוי מליגנין – ליגנין הוא פולימר אורגני מורכב המצוי בדפנות התא של צמחים רבים. זהו הפולימר הטבעי השני בשכיחותו בעולם אחרי תאית. ליגנין מופק לעתים קרובות מעצי אורן ומשמש כמקור ל-MSM. התהליך כולל פירוק הליגנין לרכיבים קטנים יותר ולאחר מכן הפרדת ה-MSM מתרכובות אחרות באמצעות טכניקות טיהור שונות.

תסיס – ניתן לייצר MSM גם באמצעות תסיסה מתוך שימוש בחיידקים או במיקרואורגניזמים אחרים כדי להמיר חומר מוצא, כגון מולסה או סירופ תירס, ל-MSM. תהליך התסיסה מייצר תערובת של תרכובות אשר לאחר מכן מופרדות ומטוהרות כדי לבודד את ה-MSM.

סינתזה – MSM יכול להיות מסונתז גם במסגרת מעבדה על ידי תגובה של גופרית עם פסולת עיסת נייר. תהליך זה מביא להיווצרות DMSO, אשר לאחר מכן ניתן להמיר ל-MSM באמצעות תגובות כימיות שונות. MSM סינתטי זהה מבחינה כימית ל-MSM המופיע באופן טבעי, אך הוא בדרך כלל יקר יותר לייצור.

 

"מינרל פלא" – מהם המאפיינים והיתרונות של MSM?

MSM הוגדר כ"מינרל פלא" בשל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו. להלן כמה מהיתרונות העיקריים הקשורים ל-MSM:

 

MSM – לבריאות המפרקים

אחד היתרונות המדוברים ביותר של MSM הוא היכולת לשפר את בריאות המפרקים. הטענה היא ש-MSM עוזר להפחית מצב דלקתי וכאבי מפרקים.

 MSM –  לשיכוך כאבים

ל-MSM תכונות משככות כאב העשויות להועיל לאנשים במצבים של כאבים כרוניים כמו פיברומיאלגיה, כאבי גב ועוד.

MSM – לבריאות העור

MSM נחשב כמסייע בשיפור המרקם, הגוון ובריאות העור, אנטיאייג'ינג (הפחתת קמטים), אקנה ומצבי עור אחרים.

MSM – תכונות נוגדות חמצון

MSM הוא נוגד חמצון רב עוצמה התומך בתפקוד הכללי של מערכת החיסון ובהגנה על הגוף מפני נזקים כמו דלקות, מחלות כרוניות, מחלות לב ואף סרטן.

MSM – לסיוע בהתמודדות עם כאבי מפרקים

אנשים רבים משתמשים ב-MSM כתרופה טבעית לכאבי מפרקים, אך האם זה באמת עובד? במחקר שפורסם ב- Journal of Anti-Aging Medicine עולה שאנשים עם דלקת מפרקים ניוונית שנטלו MSM חוו ירידה משמעותית בכאב ובנוקשות המפרקים בהשוואה לאלו שלקחו פלצבו. מחקר אחר שפורסם ב-Osteoarthritis and Cartilage מצא ש-MSM הפחית כאבים ושיפר את התפקוד הגופני אצל אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית בברך.

MSM מצליח להפחית כאבים ונוקשות במפרקים באמצעות שיכוך הדלקת וחיזוק המערכת החיסונית, בנוסף לתמיכה בייצור קולגן וקרטין, חלבונים החיוניים לשמירה על בריאות המפרקים. עם זאת, בעוד שהראיות הקושרות MSM עם כאבי מפרקים נראות מבטיחות, יש צורך במחקרים נוספים כדי להבין טוב יותר את ההשפעות שלו על בריאות המפרקים.

חשוב לדעת!  MSM אינו נחשב כתרופה לכאבי מפרקים ואין להשתמש בו כתחליף לטיפול רפואי ללא התייעצות עם רופא. אם ברצונכם להשתמש ב-MSM לכאבי מפרקים, חשוב להתייעץ עם הרופא שיעזור להחליט אם MSM בטוח עבורכם וינחה אתכם לגבי המינון המתאים ומשך השימוש.

 

המטופלת בתמונה סבלה שנים מכאבי ברכיים, ובזכות טיפול משולב עם נטילת MSM הפסיקה לסבול מבעיות בברכיים

 

 

MSM – לשיפור בריאות העור והפנים

במחקר שפורסם בכתב העת Natural Medicine Journal עולה שאנשים שנטלו תוספי MSM חוו שיפור משמעותי במרקם וגמישות העור לאחר שישה עשר שבועות של שימוש.

MSM עשוי גם לסייע בשיפור המראה של עור הנוטה לאקנה. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Cosmetic Dermatology מצא כי קרם המכיל MSM וסילימרין (תרכובת המצויה בגדילן חלב) היה יעיל בהפחתת מספר הפצעונים ובשיפור המראה הכללי של העור אצל אנשים עם אקנה. בנוסף, ל-MSM עשויות להיות השפעות אנטי-אייג'ינג על העור. ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו מייצר פחות קולגן וקרטין, שני חלבונים החיוניים לעור בריא, צעיר וגמיש ובעלי תפקיד משמעותי  בהפחתת סימני גיל – קמטים וקמטוטים. MSM נמצא כמקור טבעי לגופרית, החיונית לייצור קולגן וקרטין בגוף ועשוי לסייע בתמיכה בייצור של אותם חלבונים.

בעוד שדרוש מחקר נוסף כדי להבין יותר לעומק את ההשפעות של MSM על בריאות העור, הראיות מצביעות על כך שהוא יכול לשמש כתרופה טבעית מבטיחה לשיפור מרקם העור, הפחתת דלקות ותמיכה בבריאות העור הכללית.

MSM  להפחתת דלקות

מה התפקיד של MSM בהפחתת דלקת? דלקת היא תגובה טבעית של מערכת החיסון לפציעה או זיהום, אך דלקת כרונית עלולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות.מחקרים הראו כי MSM עשוי לסייע בהפחתת דלקת בגוף על ידי עיכוב ייצור ציטוקינים מסוימים שהם חלבונים הממלאים תפקיד בדלקת. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Inflammation מצא ש-MSM יעיל בהפחתת רמות הציטוקינים הדלקתיים בדם של עכברים עם דלקת מפרקים.

 

MSM – לסיוע במצבים של אסטמה

MSM עשוי גם לסייע במצבים כגון אסטמה, מצב כרוני של דלקת בדרכי הנשימה. מחקר שפורסם ב-Journal of Alternative and Complementary Medicine מצא כי אנשים עם אסתמה שנטלו תוספי MSM חוו ירידה משמעותית בסימני הדלקת.

 

 MSM –  להפחתת מתח חמצוני בגוף

בנוסף להשפעות האנטי דלקתיות שלו, MSM עשוי גם לסייע בהפחתת מתח חמצוני בגוף. מתח חמצוני הוא מצב של נזק תאי העלול להעצים דלקות ומגוון בעיות בריאותיות. מחקר שפורסם בכתב העת Nutrients מצא כי MSM עזר להפחית מתח חמצוני במוח של חולדות.

אמנם, עדיין אין מספיק מחקרים מדעיים שיעזרו לנו להבין טוב יותר את ההשפעות של MSM על דלקות, אך הראיות מצביעות על כך שהוא עשוי להיות תרופה טבעית מבטיחה להפחתת דלקת בגוף.

 

האם יש תופעות לוואי לנטילת MSM?

MSM נחשב בדרך כלל בטוח עבור רוב האנשים כאשר הוא נלקח במינונים מומלצים. עם זאת, כמו כל תוסף, MSM עלול לגרום לתופעות לוואי אצל אנשים מסוימים. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של MSM הן קלות וכוללות בעיקר בעיות עיכול כגון נפיחות, שלשולים ובחילות.

במקרים נדירים, MSM עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר כגון כאבי ראש, עייפות וקשיי שינה.

שימו לב: אם לקיתם באחד מהתסמינים הללו תוך שימוש ב-MSM חשוב ליצור קשר עם הרופא.

MSM עשוי גם להגיב לשילוב עם תרופות מסוימות, ביניהן מדללי דם ותרופות המשמשות לטיפול בסוכרת.

חשוב לדעת: אם אתם נוטלים תרופות כלשהן, יש להתייעץ עם רופא המשפחה או רופא מייעץ אחר לפני נטילת MSM.

בנוסף, חשוב לציין ש-MSM לא נחקר בהרחבה ע"י נשים הרות או מניקות כך שבטיחותו באוכלוסיות אלו אינה ידועה. אם את בהריון או מניקה, חשוב לדבר עם הרופא לפני נטילת MSM.

דאגה פוטנציאלית אחת עם MSM היא טוהר התוסף. כמה תוספי MSM בשוק עשויים להיות מזוהמים במתכות כבדות או בחומרים מזיקים אחרים. כדי להבטיח את טוהר התוסף, חשוב לבחור במותג בעל מוניטין ולחפש תוספים שנבדקו באופן עצמאי על טוהר ואיכות.

 

MSM – מהו המינון הנכון?

המינון המתאים של MSM יכול להשתנות בהתאם לאדם ולסיבות לנטילתו. אמנם אין מינון סטנדרטי מומלץ ל-MSM, אך רוב המחקרים השתמשו במינונים הנעים בין 1.5 ל-6 גרם ליום בקרב מבוגרים.

לכאבי מפרקים מינון של 2-6 גרם יכול להספיק.

לבריאות העור יספיק מינון של 1-3 גרם.

חשוב להתחיל במינון נמוך יותר ולהעלות אותו בהדרגה כדי למנוע תופעות לוואי אפשריות. כמו כן, מומלץ ליטול MSM עם האוכל כדי לסייע בספיגת התוסף ולשתות הרבה מים במהלך היום.

כאמור, אם אין לכם ודאות לגבי המינון המתאים של MSM חשוב לדבר עם הרופא. הרופא  יוכל לקבוע את המינון המתאים בהתבסס על הצרכים האישיים שלכם, בהתאם לתרופות אחרות ובהתאם למצב הבריאותי.

 

איך לבחור את תוסף ה- MSN הטוב מכולם?

כאשר מחפשים תוסף MSM, יש מספר גורמים שיש לקחת בחשבון כדי להבטיח שתקבלו מוצר איכותי, בטוח ויעיל:

טוהר ואיכות חשוב לבחור בתוסף MSM שנבדק באופן עצמאי לטוהר ואיכות. חפשו מוצרים שנבדקו וקיבלו אישור של צד שלישי על ידי ארגונים כמו NSF International או USP. אישור זה מבטיח שהמוצר נבדק לאיתור מזהמים ועומד בתקני טוהר ועוצמה מחמירים.

צורה ומינון – תוספי MSM מגיעים בצורות שונות, ביניהן כמוסות, טבליות, אבקות וקרמים. כמוסות וטבליות הן הצורות הנפוצות ביותר והן נוחות לשימוש יומיומי. ניתן להוסיף אותן למשקאות או לשייקים. בעת בחירת תוסף, חשבו על ההעדפות האישיות שלכם ואת הסיבה לנטילת התוסף.

ואל תשכחו: חשוב לוודא כי המינון מתאים לצרכים האישיים שלכם.

מרכיבים נוספים – חלק מתוספי MSM משולבים עם מרכיבים אחרים כגון גלוקוזאמין או כונדרויטין, מרכיבים בעלי יתרונות נוספים לבריאות המפרקים. חשוב לוודא שמרכיבים אלה בטוחים לשימוש ואין להם אינטראקציה עם תרופות אחרות.

לסיכום, העדויות בשטח עד כה מצביעות על יתרונות פוטנציאלים רבים למצבים רפואיים כגון כאבי מפרקים, בריאות העור וטיפול בדלקות. למרות ש-MSM לא יכול להיות תרופת פלא לכל המחלות, הוא עשוי להיות תוספת שימושית לשגרת הבריאות שלכם, במיוחד כאשר קיימת העדפה לתמיכה טבעית בבריאות המפרקים ובהפחתת דלקת. עם זאת, חשוב לזכור שגופו של כל אחד שונה ומה שמתאים לאדם אחד יכול שלא להתאים לאחר.

 

MSM  –  על התמציות הרפואית ועל הטיפול במרפאת הכאב של אביהו

אחרי שחיפשנו שנים ארוכות את הדרך להפחית את הכאב של המטופלים שלנו בין הטיפולים וסקרנו מאות מחקרים הפקנו כמה תמציות צמחים רפואיות שמכילות MSM. השילוב שלהן ושל הטיפול הפרטני במרפאה מביא לתוצאות של כמעט 100% הצלחה.

הפורמולות המחקריות שלנו עם MSM – אביהו קוזי

פורמולה לטיפול בכאבי צוואר.

פורמולה לטיפול בכאבי גב תחתון.

פורמולה לטיפול בבעיות ברכיים(מכיל גם גולוקוזמין) – הרכב ייחודי בריכוז גבוה במיוחד המשלב צמחי – מרפא ותוספי תזונה יחד ומיועד לטיפול בבעיות בברכיים.


אביהו קוזי

 

 

NECK FREE - הפורמולה שלנו לטיפול בכאבי צוואר

הרכב צמחי-ייחודי בריכוז גבוה במיוחד המיועד לטיפול באזור הצוואר והשכמות. ההרכב משלב צמחי-מרפא אשר חלק מפעילותם הרפואית מגובת מחקר, בעלי פעילות נוגדת דלקת חזקה מצד אחד ופעילות נוגדת עווית/כאב לשריר מצד שני, מה שהופך אותו למתאים לכלל הבעיות הצוואריות.

BERECH FREE - הפורמולה שלנו לכאבי ברכיים

הרכב ייחודי בריכוז גבוה במיוחד המשלב צמחי-מרפא ותוספי תזונה יחדיו, ומיועד לטיפול בברכיים.

FREE SPIRIT - הפורמולה היחודית שלנו למצבי סטרס ולחץ

הרכב צמחי ייחודי בריכוז גבוה במיוחד המשלב פורמולה קלאסית מהמסורת הסינית בשילוב עם צמחי-מרפא מערביים, מגובי מחקר.

מה אומרים עלינו?