נמאס מהכאבים?

כאבי ברכיים הם בעיה שכיחה שיכולה להשפיע על כל אחד והשניה בשכיחותה אצל מבוגרים , ללא הבדל גיל ומין. זה יכול להיגרם ממספר גורמים

            משקל עודף- סיבה מרכזית שאני רואה במרפאה וב20 אחוז מהמקרים הורדת המשקל לבד פותרת את הבעיה ,וגם אם יש בעיה נוספת כגון שחיקה של מיניסקוס ברגע שמורידים משקל הבעיה הופכת פשוטה יותר ונסבלת , רוב המשקל שמתרכז בבטן מושך את הגוף קדימה 

  • פציעות שימוש יתר מאוד נפוץ אצל אצנים ורוכבי אופניים 
  • יציבה  לקויה (למשל, יישור לקוי או כפוף יתר)
  • גמישות יתר של הרצועות
  • דלקת מדלקת פרקים או מצבים אחרים
    במאמר זה, נדון בגורמים לכאבי ברכיים, כיצד רפואה סינית וקינזיו טייפ יכולים לעזור להקל על הסימפטומים שלך, וכיצד תוכל למנוע מלכתחילה להתרחש פציעות עתידיות.
  • מניסיוני הברכיים הם האיבר עם הפוטנציאל ריפוי הגדול ביותר ברפואה סינית מול רפואה מערבית

מה זה קינסיו טייפ?

קינסיו טייפ הוא סוג של סרט אתלטי אלסטיצבעוני  שפותח ביפן בשנות ה-70 על ידי ד"ר קנזו קאזה. זה נועד לעזור עם כאבים ודלקות, לשפר את זרימת הדם, להגביר את זרימת הדם וניקוז הלימפה, לתמוך בשרירים ובמפרקים במהלך פעילות גופנית או פעילות ספורטיבית – וזה אפילו נראה די מגניב!
הרעיון הבסיסי מאחורי kinesio taping הוא שאתה יכול להשתמש בו כדי לעזור בטיפול בפציעות מבלי להסתמך על תרופות או ניתוח (אם כי אפשרויות אלה זמינות גם). הקלטת משמשת כסד עבור חלק הגוף שלך, כך שתוכל להמשיך לעשות את מה שאתה אוהב מבלי לדאוג לפגוע בעצמך עוד יותר על ידי הגזמת פעילות גופנית.

אפשר לראות אותו בכל תחרויות האולימפידות או תחרויות הספורט השונות, על השרירים של הספרטאים.

טיפול בכאבי ברכיים ברפואה סינית

טיפול בכאבי ברכיים ברפואה סינית יכול להיות בחירה מצוינת עבור מטופלים רבים. ישנם יתרונות רבים לגישה זו, כולל העובדה שהיא אינה פולשנית ואינה כרוכה בניתוח או בתרופות. עם זאת, ישנם גם סיכונים פוטנציאליים הקשורים לטיפולי רפואה סינית שכדאי להיות מודעים אליהם לפני קבלת החלטה האם הם מתאימים לך או לא.
אפשרויות הטיפול הנפוצות ביותר כוללות:

  • דיקור סיני – זה כולל הנחת מחטים בנקודות ספציפיות בגופך כדי לעורר תהליכי ריפוי בתוך הגוף שלך ולהפחית את תסמיני הכאב.הנקודות נבחרות הן ספציפיות למטופל עצמו ולא נבחרות מראש שכן למטופל אחד יש כאבי ברכיים מחולשת רצועות ולשני בכלל מיציבה לא נכונה לשלישי אולי בגלל מצב מנטלי ירוד(נפוץ מאוד ,כמעט 30 אחוז מהמקרים שאני מטפל במרפאה )
  •  זה עשוי גם לעזור לשפר את הניידות בנוסף להקלה על תסמינים אחרים כמו נפיחות או נוקשות באזורים פגועים (כגון ברכיים).
  • מוקסה – טכניקה זו כוללת שריפת צמחי מרפא  בדרך כלל סוגים של לענה שיושנו בחביות אלון ליד נקודות דיקור על מנת לעורר תהליכי ריפוי בתוכם וכן להגביר את זרימת הדם באותם אזורים – שניהם יכולים לעזור להקל על כאבי ברכיים לאורך זמן על ידי הגברת זרימת הדם סביב מפרקים פגועים.
  •  Gua sha – זה כרוך בשפשוף מכשיר הנקרא "גוואה שה" על פני חלקים שונים של הגוף שלך; זה ממריץ את זרימת הדם תוך הפחתת דלקת מפציעות כגון נקעים/מתחים או קרעים.* טיפול בכוסות רוח – זה כרוך בהנחת כוסות ישירות על משטחי העור, שם הן יוצרות יניקה נגד רקמות הבסיסיות; זה מגביר את זרימת הדם תוך הפחתת דלקת סביב מפרקים פגועים.*
  • אז במקום זאת החלטנו כיצד נוכל להשתמש בגופנו באופן שונה?

איך נראה טיפול בברכיים במרפאה

ראשית אנחנו נתשאל ונאבחן את המטופל על הבעיה ונגיע לסיבה של כאבי הברכיים , 

בדרך כלל שהולכים לרופא לבעיות ברכיים אין יותר מידי אופציות זמינות רק ניתוח או אולי כדורים ,

 במרפאה נעשה בדיקה לראות את האיזון בין המפרקים למשל האם מפרק האגן מאוזן ?

 לעיתים אגן ימין מורם מעל אגן שמאל כתוצאה ממושכת ואז נוצר עומס על הרגל והברך הקצרה.

אולי הבעיה בכלל נמצאת בכף הרגל ?

 בודקים את סוליית הנעל ,היא תספר לנו איך המטופל הולך ואיך חלוקת העומסים מתבצעת, 

אם רוצים לבדוק בעצמכם ,תיקחו את הנעל ספורט שלכם ותיראו הם יש חלק משופשף יותר, הוא החלק שהרגל קורסת בו.

לאחר שאבחנו את הבעיה הספיציפית נעשה טיפול בדיקור ומוקסה אם צריך , הדיקור בדרך כלל גם מקומי וגם בצד השני (אזור מאוד יעיל זה דווקא המרפק השני) ואז נשים מעל הברכיים את מכשיר הננו פיין שלנו על מנת להניע דלקת ולחזק את הרצועות שסובבות את הברך . 

בסיום הטיפול ניתן פורמולת צמחים יחודית לבעיות ברכיים ונשים קיזניו טייפ על האזור כדי לשמר את הטיפול שלנו ולהמשיך לטפל באזור גם אחרי סיום הטיפול.

זאת הדרך היחודית שלנו לטיפול בבעיות ברכיים ובשילוב כל הגורמים האלו התוצאות של המרפאה עולות עשרות מונים 

מעניין ? מוזמנים להשאיר פרטים או להתקשר לייעוץ חינם!

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?